۰ نفر

سخنگوی وزارت بهداشت؛

ستاد کرونا مصوبه قطعی برای سفرهای نوروزی نداشته است

۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹
کد خبر: 508499
ستاد کرونا مصوبه قطعی برای سفرهای نوروزی نداشته است

لاری گفت: تاکنون مصوبه قطعی در ستاد ملی مقابله با کرونا برای انجام سفر‌های نوروزی نداشته ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: محدودیت‌های تردد بر اساس رنگ بندی‌ها اعمال می‌شود و بر اساس تصمیمات روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها اتخاذ می‌شود.

لاری ادامه داد: این رنگ بندی حتی در روستا‌ها هم اعمال شده است. این رنگ بندی‌ها بر اساس وضعیت بیماری است.

او بیان اینکه نگران ویروس جهش یافته انگلیسی هستیم، گفت: تاکنون در خوزستان موارد بسیاری از کرونای انگلیسی مشاهده شده است. در ایلام، بیرجند، لار و... و برخی دیگر از نقاط کشور آمار شیوع ویروس کرونای انگلیسی منتشر شده است.  

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مرز‌ها به شدت تحت کنترل است البته پخش شدن ویروس انگلیسی زمان بر است و ممکن است چهار ماه بعد با عواقب آن رو به رو شویم. اگرچه در زمینه تولید واکسن و کنترل شیوع ویروس کرونا موفق بوده ایم اما باید بیشتر شرایط را کنترل و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم.  

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: امیدواریم بتوانیم تا پایان ماه اسفند بخش عمده گروه‌های دارای اولویت را واکسینه کنیم؛ انتظار داریم که تا زمانیکه به حد مطلوب واکسیناسیون برسیم پیشگیری را همچنان انجام دهیم تا درگیر ویروس کرونای انگلیسی به صورت گسترده نشویم.  

لاری  بیان کرد: برنامه ریزی برای مسافرت، محدودیت و همچنین پیش فروش بلیط‌های نوروزی همگی بستگی به این دارد که بیماری چطور پیش برود.  

به گفته‌ این مقام مسئول، در مناطقی که آبی و زرد هستند اگر آمار بیماری پایین باشد، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، امکان اسکان مسافران در مهمان پذیر‌ها وجود دارد؛ البته تمام این مسائل صرفا در حد پیشنهاد است. 

پذیرش مسافران در مهمان پذیر‌ها انجام خواهد شد

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: پذیرش مسافران در مهمانپذیر‌های دارای مجوز انجام خواهد شد، زیرا این مکان‌ها تحت نظارت بوده و شیوه نامه‌های بهداشتی در آن‌ها رعایت می‌شود. اگر ما مانع اسکان مسافران در این مراکز شویم، ممکن است مسافران به شکل دیگری اقدام کنند که این امر باعث شیوع بیشتر بیماری می‌شود.

لاری تصریح کرد: تمام مسائلی که تاکنون برای مسافرت‌های نوروزی مطرح شده در حد پیشنهاد است.در قرارگاه کنترل بیماری کرونا بحث‌های اولیه صورت می‌گیرد و بعد به ستاد ملی ارجاع می‌شود. تاکنون مصوبه قطعی در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا برای انجام سفر‌های نوروزی نداشته ایم.  

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: البته تمام این مسائل به این بستگی دارد که در هفته‌های آتی روند بیماری به چه صورت باشد. فعلا کنترل ما روی مرزهاست و در تلاشیم گونه‌های جهش یافته را رد یابی کنیم و بتوانیم از گسترش آن‌ها در کشور پیشگیری کنیم.  

لاری گفت: ویروس‌ کرونای انگلیسی در تمام کشور‌ها وجود دارد و ممکن است جهش‌هایی هم داشته باشیم، اما باید تمام مسائل را رعایت کنیم و محدودیت‌ها را جدی بگیریم. این امکان نیز وجود دارد که این ویروس در کشور ما هم جهش کند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: نظارت‌ها باید مقداری جدی‌تر گرفته شود. نظارت‌هایی که در نظر گرفته شده توسط متولیان اجرا باید قوی‌تر اجرایی سازی شود، زیرا همه این مسائل از مرگ و میر‌ها جلوگیری می‌کند. اگر به حد پیک برسیم، نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که موج چهارم چه گرفتاری‌هایی را برای ما ایجاد می‌کند.