۰ نفر

آواربرداری مناطق زلزله‌زده آغاز شد؛

پرداخت وام و کمک ۱۸۵میلیون تومانی به زلزله‌زدگان سی‌سخت

۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۵۴
کد خبر: 508105
پرداخت وام و کمک ۱۸۵میلیون تومانی به زلزله‌زدگان سی‌سخت

مقام مسئول بنیاد مسکن از آغاز آواربرداری مناطق زلزله زده سی سخت خبر داد و گفت: برای واحدهای احداثی ۱۸۵ میلیون تومان وام و کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مجید جودی، اظهار کرد: زلزله سی سخت کهگیلویه و بویراحمد چهارشنبه شب اتفاق افتاد، ارزیابی خسارت‌های وارد شده را از همان ساعات اولیه آغاز کردیم و برآورد اولیه تهیه شد.

وی ادامه داد: این برآورد اولیه به هیات دولت ارسال شد و دیروز هیئت وزیران اعتبارات مورد نیاز در رابطه با مسکن را به طور کامل تصویب کرد.

وی توضیح داد: بر این اساس به 1200 واحد احداثی در شهر و روستا و 3000 واحد تعمیر وام و کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.  برای واحدهای احداثی شهری پرداخت 185 میلیون تومان (130 میلیون تومان وام و 55 میلیون تومان کمک بلاعوض) و برای مناطق روستایی 165 میلیون (110 میلیون وام و 55 میلیون تومان کمک بلاعوض) تصویب شده است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای واحدهای تعمیری شهری و روستایی مصوب شد که 30 میلیون تومان وام و 15 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شود.

جودی افزود: عملیات بازسازی امروز رسما با آواربرداری چندین واحد آغاز شده و پیش بینی می‌کنیم تا نیمه اول سال 1400 به اتمام برسد.

وی بیان کرد: تشکیل پرونده زلزله‌زدگان برای دریافت وام و کمک بلاعوض شروع شده و از فردا نیز برای واحدهای احداثی نیز به افرادی که تشکیل پرونده داده‌اند 20 میلیون تومان کمک برای اجاره‌بها پرداخت می‌کنیم.