۰ نفر

در هشتمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری؛

جنتی: نمایندگان مجلس به فکر خودشان و دوستانشان نباشند

۴ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۲۷
کد خبر: 507964
جنتی: نمایندگان مجلس به فکر خودشان و دوستانشان نباشند

هشتمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با سخنرانی رییس مجلس خبرگان شروع به کار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله احمد جنتی در نطق افتتاحیه هشتمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم در انتخابات مجلس با مشارکت خوبی حضور یافتند و آزادانه نمایندگان خودشان را که نیروهای انقلابی نیز هستند، انتخاب کردند. بنابراین نمایندگان حق این مردم را ادا کنند و به فکر خودشان و جریانات سیاسی و دوستانشان نباشند.

وی گفت: نمایندگان به مردمی خدمت کنند که آنها را انتخاب کرده اند، در خدمتگزاری به مردم اولویت‌ها را در نظر بگیرند و به مسائل فرعی و دست دوم نپردازند.

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: سال آینده سال سرنوشت سازی برای کشور است زیرا یکی از مهمترین انتخابات کشور در سال ۱۴۰۰ رقم می‌خورد و باید به اصل ۱۱۵ قانون اساسی مراجعه کرد که در آن شرایط نامزد ریاست جمهوری مشخص شده است.

آیت الله جنتی افزود: نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید مدیر، مدبر و با تقوا باشد زیرا کلمه تقوا بسیار مهم است و در حد عدالت و بالاتر از آن است که این موضوع در حیطه اختیارات شورای نگهبان است و باید در این راستا خوب عمل کند.

وی ضمن تبریک پیشاپیش میلاد امیرالمومنین علی (ع)، اظهار کرد: مسئله امروز کشور که مشکلات زیادی را ایجاد کرده است بیماری کروناست که باعث شده است شرایط اقتصادی مردم بدتر شود اما همین مردم با این شرایط در ۲۲ بهمن سنگ تمام گذاشتند و با ماشین و موتور  به طور نمادین این روز را پاس داشتند.

آیت الله جنتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، ابراز امیدواری کرد خداوند هرچه زودتر امکان انتقام خون آن شهید عزیز را بدهد و ما به چشم خود آن روز را ببینیم. خدا ترامپ و امریکا و کسانی که در ترور این شهید عزیز نقش داشتند و یک ملت را داغدار کردند، لعنت کند.  

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها جرات نکردند به حمله ایران به عین الاسد و انهدام پهپاد امریکایی جواب بدهند. ترامپ آبروی امریکا را برد و نشان داد که آنها به هیچ چیز پایبند نیستند اما امریکا رو به افول و سقوط است و ما رو به صعود هستیم و آینده از آن ماست. قدرت ما ناشی از قدرت خداست و ضعف امریکا بیش از حد تصور ماست. امروز آنها به جان هم افتاده‌اند.

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه از حجت الاسلام رییسی رییس قوه قضاییه کشور تشکر کرد و گفت: اقدامات خوبی در زمان ریاست آقای رییسی بر قوه قضاییه کشور اتفاق افتاده است که نمونه عینی ان مبارزه واقعی با فساد است.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد از خواسته‌های مردم است، گفت: مردم گرفتار فساد گردن کلفت‌ها و زوردارها هستند و این مرد کمر بسته و به جنگ فساد می‌رود و قطعا مردم قدردان و حامی اقدامات ایشان و قوه قضائیه هستند