۰ نفر

هشدار حریرچی در مورد ۲۵روز آینده

۴ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۴۲
کد خبر: 507947
هشدار حریرچی در مورد ۲۵روز آینده

معاون کل وزارت بهداشت گفت: اگر تا ۲۵ روز آینده بتوانیم شیوه نامه های بهداشتی را به درستی رعایت کنیم، عید نوروز آرامی خواهیم داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ایرج حریرچی در گفتگو با خبر شبکه یک سیما، با بیان اینکه ویروس انگلیسی بسیار تهاجمی و از مرزها وارد خوزستان شده است، افزود: تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی از ۲۰۰ نفر در روز به ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این استان و تعداد بستری ها در مقایسه با یک ماه پیش از ۱۰۰ نفر به هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به اینکه نسبت ابتلا در عراق ۱۰ برابر شده اگر شیوه نامه های بهداشتی در خوزستان و استان های مرزی رعایت نشود ممکن است چنین فاجعه ای در این استان ها رخ دهد.

وی گفت: عامل تشدید کننده ویروس انگلیسی رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی است و متأسفانه در برخی شهرهای خوزستان استفاده از ماسک به زیر ۵ درصد و نزدیک صفر رسیده است.

حریرچی افزود: در حالی که باید در ۱۱ شهرستان خوزستان مقررات شهرهای قرمز رعایت شود این دستورالعمل ها نه در بازار، نه در صنوف و نه در برخی دستگاه های دولتی رعایت نمی شود.

وی گفت: اکنون شیوه نامه ها ۵۰ درصد در شهرهای قرمز خوزستان رعایت می شود.

حریرچی افزود: تردد به خارج از استان خوزستان و ورود به این استان و تردد بین شهری ممنوع شده است و مرزها بسته شده اند اما برخی پروازها و ترددهای بین استان انجام می شود و برخی بازارها و پاساژها باز هستند و دستفروشی به صورت کامل انجام می شود.

وی گفت: برای مقابله با ویروس کرونا هیچ راهی جز رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تشدید محدودیت ها وجود ندارد.

حریرچی افزود: اکنون فشار سنگینی به بیمارستان های خوزستان وارد شده که ممکن است در خدمت رسانی دچار مشکل قابل توجهی شویم.

وی گفت: خوزستان به خیز سوم بیماری کرونا وارد شده و در استان آذربایجان غربی نیز روند ابتلا صعودی است.

حریرچی افزود: اکنون حدود ۱۳۰ کشور حتی یک واکسن کرونا نیز دریافت نکرده اند و فقط ۲ و ۷ دهم درصد مردم جهان یک دوز واکسن تزریق کرده اند.

وی گفت: پیش بینی می شود فرآیند واکسیناسیون در کشورهای با درآمد متوسط، یک تا دو سال و در کشورهای فقیر تا سال ۲۰۲۷ میلادی زمان ببرد.

حریرچی افزود: تا آن زمان باید شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود و اگر در ۲۵ روز آینده این شیوه نامه ها را رعایت کنیم عید نوروز آرامی خواهیم داشت.

وی گفت: در آمریکا هر ۱۰ روز یک بار تعداد مبتلایان به ویروس انگلیسی دو برابر می شود و در انگلیس بیش از ۹۵ درصد، فرانسه بیش از ۶۰ درصد و کشورهای دیگر اروپای غربی حدود ۵۰ درصد موارد بیماری کرونا بر اثر ویروس انگلیسی است.

حریرچی افزود: پیش بینی می شود در سه ماه آینده ویروس غالب همه دنیا نوع انگلیسی باشد.