۰ نفر

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا خبر داد؛

بستری ٨۶٠بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه

۲ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۲۷
کد خبر: 507542
بستری ٨۶٠بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا گفت: هیچ چیزی به اندازه تماس نزدیک و حضور در فضا‌های پر ازدحام موجب افزایش امکان سرایت ویروس نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا گفت:در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مراجعین سرپایی ما بالغ بر ۵۸۰۰ نفر بودند. در روز‌های تعطیل تعداد مراجعین بهداشتی ما کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه مراجعه مجموعه بستری سرپایی هم کاهش پیدا می‌کند، اما در روز‌های هفته شاهد افزایش تعداد هستیم.

زالی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۲ بیمار در بیمارستان بستری شده اند که از این تعداد، ۱۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند. با احتساب این گروه و در نظر گرفتن ۱۷۳ بیماری که ترخیص شده اند. در ۲۴ ساعت گذشته مجموع بیمارانی که در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند ۲۰۶۲ بیمار است که حدود ۸۶۰ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. آمار رو به افزایشی که از اواسط بهمن ماه شاهد آن بودیم کماکان ادامه دارد و در طول روز‌های اخیر، شاخصی در آمار بستری‌ها و سرپایی نداشته ایم.

او ادامه داد: گزارشات میدانی ما که به صورت اعم، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در سطح شهر تهران، رو به کاهش نشان می‌دهد، این معطوف به اداره جات دولتی هم هست و محدودیت‌هایی که اعمال میشد و رصدی که انجام میشد کاهش پیدا کرده و این موجب نگرانی است. قرار است این موضوع در روز دوشنبه در جلسه با استانداری تهران مورد بررسی قرار بگیرد و فردا در شورای اداری استان تهران، تصمیمات مورد نیاز گرفته خواهد شد. هیچ چیزی به اندازه تماس نزدیک و حضور در فضا‌های پر ازدحام موجب افزایش امکان سرایت نمی‌شود، اما کماکان، سطوح یکی از راه‌های انتقال بیماری چه جهش یافته چه غیرجهش یافته است.