۰ نفر

رییس سازمان مدیریت بحران خبر داد؛

پرداخت ۲۰میلیون تومان به زلزله زدگان برای نوسازی منازل

۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۴۹
کد خبر: 507464
پرداخت ۲۰میلیون تومان به زلزله زدگان برای نوسازی منازل

رییس سازمان مدیریت بحران گفت: مبلغ ۲۰ میلیون تومان در اختیار افراد آسیب دیده که خانه‌های آن‌ها نیاز به نوسازی دارد قرار خواهد گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران، اظهار کرد: برای عبور از اسکان موقت به دائم که بازسازی آن سریعاً آغاز خواهد شد مبلغ ۲۰ میلیون تومان در اختیار افراد آسیب دیده که خانه‌های آن‌ها نیاز به نوسازی دارد قرار خواهد گرفت.
وی درباره تمهیدات صورت گرفته برای ایمنی و سلامت مردم هم افزود: شهر سی سخت در وضع زرد کرونایی قرار دارد، ولی استان کهگیلویه و بویراحمد در وضع نارنجی است و البته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سی سخت مورد توجه مردم بود.

نجار ادامه داد: مسئولین بهداشت شهرستان، پایش و ارزیابی بیشتری در این زمینه دارند و امیدواریم با مشکل خاصی رو به رو نشویم.

رییس سازمان مدیریت بحران درباره نتایج ارزیابی این زلزله گفت: همزمان با موضوع امداد رسانی و علی رغم بارش سنگین برف در روز گذشته ارزیاب‌هایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منطقه اعزام شده اند.

وی افزود: در شهر سی سخت ۴۲۰ خانه و حدود ۵۸۰ خانه روستایی نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

نجار ادامه داد: در این زلزله ۶۳ نفر مصدوم داشتیم که عمدتاً سرپایی کار درمان آن‌ها انجام شده است و همچنین این زلزله هیچ مورد فوتی نداشته است.

وی گفت: بر اساس ارزیابی هزار و ۵۰۰ خانه در شهر و هزار و ۴۰۰ خانه روستایی هم نیاز به تعمیر دارد.

 نجار افزود: تعدادی خانه هم در بعضی از روستا‌های استان اصفهان، پادنا و سمیرم آسیب دیده است که گروه‌های ارزیاب در حال جمع بندی هستند.

وی ادامه داد: در یاسوج هم که تحت تأثیر زلزله قرار گرفته است توسط تیم ارزیابی در حال بررسی عمیق‌تر هستیم.

رییس سازمان مدیریت بحران گفت: مقرر شد تا یک جمع بندی کامل را داشته باشیم و روز شنبه به دولت برای اخذ مصوب اعلام کنیم.