۰ نفر

یک نماینده مجلس تشریح کرد؛

خبر مهم استخدامی برای معلمان خرید خدمت

۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴
کد خبر: 507455
خبر مهم استخدامی برای معلمان خرید خدمت

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: معلمان نهضتی، حق‌التدریسی، پیش دبستانی و خرید خدمتی تا سال ۱۴۰۰ مرحله به مرحله استخدام می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا احمدی‌اظهار داشت: دولت سعی کرده نظر مجلس و منافع مردم را در اصلاحیه لایحه بودجه 1400 مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصلاحیه لایحه بودجه 1400 که توسط دولت به مجلس ارائه شد تفاوت زیادی با لایحه قبلی داشته و دارای شرایط بهتری است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل اینکه دولت تقریباً خواسته‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه 1400 را برآورده کرده نمایندگان مجلس نیز کلیات این لایحه را تصویب کردند.

وی گفت: این بودجه به مدت 48 ساعت در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفته و روز یکشنبه مجدداً به صحن مجلس ارائه می‌شود تا توسط نمایندگان بررسی شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس عنوان داشت: باید در مورد حقوق‌ها عدالت برقرار شود تا هر کسی به اندازه توان و به نسبت کاری که دارد حقوق دریافت کرده و بتواند معیشت خود را تأمین کند.

وی با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق‌ها در لایحه بودجه 1400 دیده شده گفت: در این طرح سعی بر رعایت عدالت و همسان سازی حقوق افراد است تا افراد با مدارک علمی و سوابق یکسان و سایر موارد مشابه حقوق یکسانی دریافت کنند.

احمدی تصریح کرد: در لایحه بودجه سال آینده برای رتبه‌بندی معلمان اعتباراتی درنظر گرفته شد لذا دولت و مجلس در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اتفاق نظر داشته و ان‌شاالله بزودی اجرا می‌شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس عنوان داشت: طبق تعهد وزارت آموزش و پرورش استخدام مربیان پیش دبستانی، نهضتی و حق التدریسی در مراحل مختلف تا 1400 یا در سال 1400 انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون این افراد به شکل مرحله به مرحله به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند گفت: استخدام هر 4 گروه مربیان نهضت سوادآموزی، حق‌التدریسی، خرید خدمتی و پیش دبستانی به شکل مرحله به مرحله صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده مشکلات مربوط به سند مالی مربیان پیش دبستانی برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون مشکلی که در خصوص استخدام مربیان پیش دبستانی وجود دارد عدم تعلق کد به این افراد است افزود: در تلاش هستیم که این مشکل نیز برطرف شود تا منعی برای استخدام این افراد نیز وجود نداشته باشد.