۰ نفر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

خسارت زلزله سی‌سخت به ۵۰۰خانه روستایی

۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۰۲
کد خبر: 507202
خسارت زلزله سی‌سخت به ۵۰۰خانه روستایی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: در ارزیابی‌های اولیه پس از وقوع زلزله سی سخت، ۵۰۰واحد مسکونی روستایی و ۵۰واحد شهری از ۲۰ تا ۸۰درصد خسارت دیدند، همچنین به شبکه آب، برق، راه ها، قنوات و ۱۷مدرسه، خانه بهداشت و مسجد خساراتی وارد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، منصور شیشه فروش اظهار کرد: در پی وقوع زلزله در سی سخت خساراتی به اماکن مسکونی شهری و روستایی در ۵۰ روستا و ۳ شهر در بخش های پادنا و پادنای علیای شهرستان سمیرم در استان اصفهان وارد شد.

وی با بیان اینکه که در ارزیابی های اولیه ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی و ۵۰ واحد شهری از ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیدند، گفت: همچنین به شبکه آب، برق، راه ها، قنوات و ۱۷ مدرسه، خانه بهداشت و مسجد خساراتی وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرمانده پاسخ به بحران استان بلافاصله در مرکز استان و شهرستان سمیرم برگزار شد و اقدامات امدادی مورد نیاز انجام گرفت، افزود: در حال حاضر راه ها بازگشایی و شبکه برق و آب‌ روستاها وصل شده و ۷ تیم ارزیاب برای برآورد دقیق خسارات در مناطق آسیب دیده ارزیابی می کنند.

وی همچنین با بیان اینکه بارندگی برف و باران، کولاک و کاهش دما طی روز گذشته باعث مسدود شدن برخی از محورهای جاده ای شد، گفت: این موضوع عملیات ارزیابی را با مشکل مواجه کرد که امروز با قطع بارش و بازگشایی محورها، برسی های دقیق خسارات در بخش های اماکن مسکونی، راه‌ها، بخش کشاورزی و زیرساخت ها انجام خواهد شد.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: همچنین به منظور کمک رسانی به استان کهگیلویه و بویر احمد تاکنون ۲۰۰ دستگاه چادر امدادی، ۱۰ تن نایلون، ۳ تیم امدادی اسکان از جمعیت هلال احمر و ۲ تیم راهداری با ۳ دستگاه لودر و کامیون جهت کمک در بازگشایی راها از اداره راهداری استان به سی سخت اعزام شدند.