۰ نفر

فرمانده انتظامی استان مرکزی خبر داد؛

کشف ۱۹۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق

۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۵۶
کد خبر: 507148
کشف ۱۹۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق

فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف ۱۹۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش تقریبی بیش از ۱۷۹ میلیارد ریال، در اجرای طرح عملیاتی یک ماهه در این استان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از پلیس، سردار "حسن مفخمی شهرستانی " در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: باتوجه به افزایش فعالیت غیر مجاز و غیر قانونی برخی سودجویان به منظور تهیه و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال قاچاق، بررسی موضوع به صورت تخصصی از سوی پلیس استان دنبال شد.

این مقام عالی انتظامی گفت: در عملیات هایی متعدد پلیس استان و کارشناسان اداره برق استان مرکزی پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، تعداد ۱۹۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف شد.

وی یادآور شد: ارزش تقریبی دستگاه های کشف شده از سوی کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان در حدود ۱۷۹ میلیارد و ۱۳۵ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۷ نفر از متهمان دستگیر شده طی این عملیات ها، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

سردار مفخمی شهرستانی در پایان با تاکید بر تعامل هرچه بیشتر شهروندان با پلیس در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت های غیرقانونی افراد سودجو در زمینه تهیه و استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال قاچاق افزود: با توجه به اینکه مبارزه قاطعانه پلیس با عناصر اصلی قاچاق کالاهای خارجی و جلوگیری از ورود آنها به بازار مصرف، نقش بسیار اساسی در رشد و انسجام اقتصادی کشور دارد، پلیس استان مرکزی تمام تلاش خود را به کار بسته و با اجرای طرح ها و برنامه های مختلف و نیز بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت های موجود در مبارزه با قاچاق کالا، از ابتدای سال جاری تاکنون توانسته به توفیقات خوبی در این زمینه دست یابد.