۰ نفر

افزایش تعداد بیکاران آمریکا

۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۴۴
کد خبر: 507120
افزایش تعداد بیکاران آمریکا

تعداد آمریکایی هایی که برای برخورداری از مزایای بیکاری ثبت نام کردند در هفته منتهی به 13 فوریه به 861 هزار نفر رسید که هفته پیش از آن 848 هزار نفر بودند که عمدتا به دلیل تعطیلی تعدادی از شرکت های خودرویی بود.

به گزارش رویترز، تعداد آمریکایی هایی که برای دریافت کمک مالی در هفته گذشته ثبت نام کردند به طور غیر منتظره ای افزایش یافت.تعداد آمریکایی هایی که برای برخورداری از مزایای بیکاری ثبت نام کردند در هفته منتهی به 13 فوریه به 861 هزار نفر رسید که هفته پیش از آن 848 هزار نفر بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ رویترز می نویسد دلیل بخشی از این افزایش بیکاری، تعطیلی موقت برخی شرکتهای خودرویی است که هفته گذشته به دلیل کمبود برخی قطعات خودرویی ایجاد شد.

جنرال موتورز اعلام کرد:که احتمالا کل تولید خود در کارخانه فایرفاکس در شهر کنزاس را متوقف کند.

شرکت فورد هم اعلام کرد: که مونتاز را در برخی شرکت های شهر کنزاس کاهش داده است.

بررسی اشتغال غیر کشاورزی آمریکا هم خبرهای خوشی ندارد و تقاضاهایی که برای بهره مندی از مزایای بیکاری در این بخش دیده می شود علامت مثبتی ندارد و حاکی از افزایش نرخ بیکاری به دلیل شوک اقتصادی حاصل از شیوع ویروس کرونا است.

پس از آنکه در ماه دسامبر 227 هزار شغل در این کشور از بین رفت و حقوق و دستمزدها کاهش یافت 49 هزار شغل در ماه ژانویه ایجاد شده است.