۰ نفر

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا خبر داد؛

آژیرِ زرد کرونای جهش یافته در اصفهان

۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۰۴
کد خبر: 505972
آژیرِ زرد کرونای جهش یافته در اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: چنانچه وضعیت استان اصفهان در شرایط زرد و آبی باقی بماند و سایر استان ها نیز همین شرایط را داشته باشند پذیرش مسافر به صورت رزرو هتل ها و در مراکزی که می توانند تاییدیه وزارت بهداشت را بگیرند انجام می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ حجت الله غلامی، شامگاه یکشنبه-۲۶ بهمن در نشست خبری که به صورت اینترنتی برگزار شد، اظهار کرد: امروز هفتادمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شد که طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی روند نزولی کرونا در برخی از شهرستان ها متوقف شده و جهت صعودی پیدا کرده به طوری که افزایش بستری ها و مبتلایان را داشته ایم. به همین دلیل طرح شهید سلیمانی را با قوت و شدت بیشتری ادامه خواهیم داد تا روند غربالگری بیماران بهتر انجام شود.

وی افزود: مقرر شد محدودیت های طرح جامع هوشمند را به تمام شهرستان ها ابلاغ کنیم و برای نطنز و اردستان محدودیت های خاص نارنجی اعمال می شود و همه ترددها به اردستان و نطنز را کنترل و از ورود خودروهای غیر بومی به این دو شهرستان جلوگیری می کنیم. پس شهروندان استان از سفر به این دو شهرستان و استان های جنوبی و شمالی کشور پرهیز کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، گفت: در خصوص سفرهای نوروزی مقرر شد برای سفر به استان چنانچه وضعیت استان اصفهان در شرایط زرد و آبی باقی بماند و سایر استان ها نیز همین شرایط را داشته باشند پذیرش مسافر به صورت رزرو هتل ها و مراکزی که می توانند تاییدیه وزارت بهداشت را بگیرند، انجام شود. همچنین کمپ های نوروزی را نخواهیم داشت و مدارس و خانه های استیجاری نیز برای اسکان مسافران نوروزی پذیرش نخواهند داشت.

غلامی افزود: پیشنهاداتی برای ماه رجب به ستاد ملی کرونا ارائه دادیم که در صورت تصویب این پیشنهادات، ابلاغ لازم انجام خواهد شد. در این ماه و ماه های پیش رو ممکن است تجمعاتی داشته باشیم که باید محدودیت های طرح جامع هوشمند با محوریت رعایت پروتکل های بهداشتی اعمال شود تا با متخلفان برخورد شود و بدون شک در ماه رجب و ایام نوروز نظارت ها و بازرسی ها تشدید می شود.

وی گفت: در خصوص ترددها و نحوه صدور مجوز برای برخی خودروها مقرر شد جلسه مشترک نیروی انتظامی و استانداری در این باره تشکیل شود تا مجوزها بر اساس مقصد و مدت زمان سفر صادر شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت که دانشگاه علوم پزشکی هم در جلسه به آن اشاره کرد آژیر زرد ویروس کرونای انگلیسی در کشور به صدا درآمده است که با توجه به سرایت و کشندگی بیشتری که این ویروس دارد باید پروتکل های بهداشتی بیشتر از گذشته رعایت شود تا وضعیت استان به سمت آبی و سفید پیش برود.