۰ نفر

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛

۱۲۰هزار تومان جریمه تاخیر در ثبت نام آزمون‌های سراسری

۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۲۰
کد خبر: 505664
۱۲۰هزار تومان جریمه تاخیر در ثبت نام آزمون‌های سراسری

سخنگوی سازمان سنجش گفت: طبق مصوبه هیات دولت داوطلبانی که با تاخیر در آزمون‌های سراسری ثبت نام کنند موظفند علاوه بر هزینه اصلی ثبت نام، ۱۲۰ هزار تومان هم هزینه دیرکرد پرداخت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، فاطمه زرین آمیزی با بیان اینکه ما هر سال برای هزینه ثبت نام آزمون هایمان از هیات دولت مصوبه می‌گیریم و بر اساس آن هزینه ثبت نام را در دفترچه ثبت نامی اعلام می‌کنیم افزود: امسال هیات دولت مصوب کرد برای ثبت نام‌های با تاخیر علاوه بر هزینه ثبت نام اصلی، داوطلب موظف است ۱۲۰ هزار تومان هم هزینه دیرکرد واریز کند.
وی همچنین درخصوص اینکه این مبالغ صرف چه اموری می‌شود، گفت: این مصوبه دولت برای تمام آزمون‌های سراسری است که توسط سازمان سنجش انجام می‌شود، اما هزینه اصلی ثبت نام و ۱۲۰ هزار تومان هزینه دیرکرد، طبق روال گذشته به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و سازمان سنجش اصلا در این زمینه ذینفع نیست.
خانم زرین آمیزی در واکنش به غیر منصفانه خواندن هزینه دیرکرد ۱۲۰ هزار تومانی افزود: شاید در نگاه اول غیرمنصفانه باشد، اما تبعات این دیرکرد بسیاری از بخش‌های اجرایی را درگیر می‌کتد و باید به یک شکلی هزینه‌هایی که به سیستم‌ها تحمیل می‌شود جبران شود.
اخذ هزینه دیرکرد برای ثبت نام در آزمون‌های سراسری بدون اعلام قبلی و همگانی بوده است. به داوطلبان ادامه تحصیل توصیه می‌شود در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام کنند تا کار به تمدید مهلت ثبت نام و جریمه دیرکرد نرسد.
هزینه مصوب برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، نود هزار و ۸۵۰ تومان بوده که این هزینه در ثبت نام‌های با تاخیر به ۲۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.