۰ نفر

از امشب؛

سفر به قم ممنوع شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۵۲
کد خبر: 504859
سفر به قم ممنوع شد

دیرکل مدیریت بحران قم با بیان اینکه ‌ورود به قم از امشب ممنوع می‌شود، گفت: ثبات وضعیت آبی استان درگرو رعایت موارد بهداشتی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  تسنیم،  محسن اروجی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان ویژه نوروز 1400 ضمن تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: به دلیل اشتیاق عموم به اهل‌بیت عصمت و طهارت و همچنین بازگشایی اماکن متبرکه در استان حجم زائران افزایش‌یافته است و همین امر سبب بازگشت وضعیت زرد نارنجی و قرمز در استان می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران قم با تشکر از عموم مردم جهت رعایت پروتکل و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان خاطرنشان کرد: هرچند که شرایط کنونی استان در وضعیت آبی قرار دارد اما لازم است که مدیریت ساماندهی سفرهای نوروزی در راستای اسکان زائران به شیوه منسجم‌تری نسبتاً به سال‌های گذشته عمل کند.

وی با تأکید بر مصوبات پنجاه و پنجمین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا جهت ایام تعطیلات عید و تعطیلات طولانی‌مدت ابراز کرد: در طول یک سال اخیر هزینه زیادی را ازلحاظ خسارت به کسبه در استان پرداخت کردیم.

اروجی با اشاره به جاذبه زائرپذیری استان قم تأکید کرد: در جلسه قرارگاه عملیاتی که در دو روز اخیر مصوب شد، استان قم نیز شامل چند استان می‌باشد که از امشب تا روز شنبه شامل منع تردد می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران قم با تأکید بر اینکه ثبات وضعیت آبی استان درگرو رعایت موارد بهداشتی است یادآور شد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی سفر به شهرهایی با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است و در صورت تخلف فرد خاطی مبلغ یک‌میلیون تومان جریمه می‌شود.

وی افزود: مسافرت به کلیه استان‌ها برای افراد دارای تست مثبت در ایام قرنطینه ممنوع است و فرد متخلف جریمه می‌شود.

اروجی تأکید کرد: نیروی انتظامی با همکاری وزارت بهداشت و ارتباطات موظف است خودروهایی که متعلق به افراد مبتلابه تست مثبت هستند را شناسایی کرده و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده محدودیت را در خصوص این افراد اعمال کند.

 وی با اشاره به مشخص کردن محل اسکان افراد در سفرهای نوروزی بین‌شهری افزود: لازم است که مسئولین ذیربط در شهرهای گردشگری مسافر پذیر، از اسکان گردشگران در فضاهای غیررسمی بدون فاقد اقامت از وزارت گردشگری و برپا کردن چادرهای مسافرتی در بوستان‌ها و معابر ممانعت کند.

مدیرکل مدیریت بحران قم ابراز کرد: ستاد مرکزی خدمات سفر با اخذ نظر فرمانده قرارگاه عملیاتی، محدوده غیر ایمن برای سفر در ایام نوروز 1400 را به‌صورت روزانه اعلام خواهد کرد.

ضرورت گنجاندن محور مهدویت در شعار سال جدید

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با اشاره به‌ضرورت در نظر گرفتن تمهیدات لازم در خصوص نیمه شعبان گفت: با توجه به پیشرو بودن نیمه شعبان در سال 1400 برای گنجاندن حوزه مهدویت در سال جدید، لازم است تمهیدات ویژه‌ای در خصوص برگزاری مراسم روز نیمه شعبان انجام شود.

وی عنوان کرد: اگر بنابراین باشد که با هر شرایط و پروتکل مردم استان قم سفر کنند، در شب نیمه شعبان شاهد حضور گسترده مردم و زائران هستیم که در این صورت باید شرایط میزبانی را داشته باشیم.

ابراهیم صدوقی با تأکید بر برگزار نشدن ایام نیمه شعبان در سالی که سپری شد ابراز کرد: امیدواریم در کلیه جلسات مربوطه به هزینه‌های مربوط به اسکان زائران در ایام نوروز و نیمه شعبان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های صلواتی بدون مجوز در نیمه شعبان در سال 99 خاطرنشان کرد: لازم است اتمام کار شبستان‌های نیمه‌تمام در مسجد مقدس جمکران و در نظر گرفتن اسکان برای زائران در شب نیمه شعبان در اسرع وقت در دستور کار قرار بگیرد.

لزوم آماده‌باش درمانگاه‌های اطراف حرم در ایام نوروز

حجت‌الاسلام علی‌اشرف عبدی با اشاره به‌ضرورت همت شهرداری در خصوص گل‌آرایی خیابان‌های اطراف حرم حضرت مطهر بانوی کرامت عنوان کرد: درست است که استان قم در وضعیت آبی قرار دارد اما لازم است که در ایام نوروز درمانگاه‌های اطراف قم در حالت آماده‌باش کامل قرار داشته باشند.

وی با تشکر از تدابیر مسئولین کشور به‌ویژه استان قم در خصوص کنترل شیوع بیشتر بیماری کرونا عنوان کرد: امیدواریم در سال جدید اماکن متبرکه در کشور بازگشایی شوند تا ملت عزیز ایران بتوانند جراحت یک سال محرومیت از مساجد و حرم‌های مطهر ائمه معصومین را التیام بخشد.

وی با اشاره به گره خوردن قلب مردم با اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان قم به دلیل وجود بابرکت حضرت معصومه(س) و حجت ابن الحسن العسگری(ع) به سمت بهبود روند بیماری کرونا رفته است.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به لزوم ایجاد جایگاه مناسب جهت استقرار اتوبوس مسافران در اطراف حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران ابراز کرد: در خصوص سفرهای نوروزی از مسئولین هلال تقاضا داریم با تهیه ماسک و هشدار جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان قم فعالیت خود را آغاز کنند.

اعمال طرح محله محور مبارزه با کرونا در قم

سید محسن میرهادی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به مشخص کردن شرح وظایف کمیته‌های ده‌گانه عنوان کرد: طرح محله محور مبارزه با کرونا در راستای کنترل شیوع این بیماری در سطح مناطق هشتگانه استان اعمال‌شده است.

وی با تأکید بر آمادگی کامل شهرداری جهت استقبال شهروندان بومی و غیربومی در ایام نوروزی خاطرنشان کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های شهر ازجمله رنگ‌آمیزی دیوارها و همچنین اجرای بیش از 30 برنامه در دستور کار شهرداری قم در سال 1400 پیش‌بینی‌شده است.

ثبات وضعیت آبی کرونا درگرو همکاری شهروندان قمی است

یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نیز با اشاره به کافی نبودن حقوق کارمندان در شرایط سخت و تورم کنونی جامعه اظهار داشت: وظیفه ما این است که به‌جای حاکمیت بر مردم و جامعه خادم آن‌ها باشیم و به وظایفی که بر گردن ما قرار دارد به‌درستی عمل کنیم.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با تأکید بر لزوم گنجاندن رفتار و سیره اهل‌بیت(ع) در نحوه عملکرد مسئولان عنوان کرد: همکاری شهروندان در یک سال گذشته جهت مقابله به ویروس منحوس کرونا بسیار ستودنی بوده است و امیدواریم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی وضعیت آبی در استان قم پایدار بماند.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام فاطمیه را مورد تأکید قرارداد و خاطرنشان کرد: وظیفه حاکم و حکومت خدمت کردن به مردم و جامعه است که اگر خادمان خوبی باشیم یعنی قدر انقلاب را دانسته و آن را پاس داشته‌ایم اما اگر به وظایف خود عمل نکنیم کسانی که به آن‌ها خدمت می‌کنیم از ما راضی نخواهند بود و از آه مظلومان زندگی دنیا و آخرت ما به نابودی کشیده می‌شود.

عالی پور گفت: افتخار ما این است که در استان قم مهمان سفره اهل‌بیت (ع) هستیم و باید از اهل‌بیت(ع) بخواهیم که در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم ما را یاری کنند.

وی با اشاره به‌ضرورت همکاری منسجم دستگاه‌های مربوطه در سال جدید ابراز کرد:  برگزاری مراسمات جشن و سرور در جامعه اقدامی شایسته است اما جشن واقعی زمانی برگزار می‌شود که ما به‌عنوان مسئول وظیفه خود را به‌درستی انجام بدهیم.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم بابیان اینکه رفتار ما تأثیر مستقیم در رشد و تکامل روحی نسل‌های آینده دارد تأکید کرد: در سال‌های گذشته در این بازده از زمان جلسات متعدد جهت میزبانی حداکثری از زائران برگزار اما در سال جدید به دلیل شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از ابتلا این اقدام به حداقل رسیده است.