۰ نفر

کمیته امنیتی ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام کرد؛

جریمه ۵۰۰هزار تومانی برای ورود به شهر‌های زرد

۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۲۷
کد خبر: 504548
جریمه ۵۰۰هزار تومانی برای ورود به شهر‌های زرد

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا از اعمال جریمه خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای مدیریت روند بیماری در برخی از شهرهاز زرد مسافر پذیر خبر داد.

 به گزارش اقتصادآنلاین، در اطلاعیه شماره ۴ کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آمده است: ضمن تبریک فرا رسیدن ایام فرخنده پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره بنیان­گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب در ابتدا لازم است مراتب تقدیر و تشکر از همدلی و همراهی آحاد مردم عزیز، قشرهای مختلف و دستگاه‌­های ذیربط در اجرای دقیق طرح هوشمند محدودیت­‌های بیماری کرونا که به لطف حضرت حق و در کنار اجرای سایر طرح‌­ها، منجر به توقف روند صعودی ابتلا و فوت هموطنان عزیزمان بر اثر بیماری کرونا شد، اعلام نماید.

این اطلاعیه می‌افزاید: به رغم توفیق در این امر خطیر متاسفانه به دلیل ویژگی­‌های خاص ویروس کووید ۱۹، سرعت انتشار و انتقال در فصل زمستان، شیوع ویروس­ جهش­ یافته در اقصی نقاط دنیا و عدم دستیابی به درمان قطعی باید اذعان داشت که این وضعیت شکننده بوده به نحوی که برابر اخبار و گزارش‌­ها روند نزولی در برخی از شهرستان­‌ها و استان­‌ها متوقف و مجدد شاهد افزایش مراجعات و حضور در مراکز درمانی هستیم.

در این اطلاعیه آمده است: طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌­ها همچنان ملاک عمل همه استان‌­ها و دستگاه‌­ها بوده و لازم است برابر الزامات و محدودیت‌­های تعیین شده در وضعیت‌های آبی، زرد، نارنجی و قرمز فعالیت­‌ها استمرار یابد.

بر اساس این اطلاعیه به­ منظور مدیریت روند بیماری در برخی از شهرهای زرد مسافرپذیر (که همچنان با آمار ترددها و حضور افراد غیربومی افزایشی مواجه هستند.) ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در صورت عدم رعایت تعیین شده، اجرایی می‌شود.

 بر این اساس این مقررات در همه شهرستان‌­های با وضعیت زرد در سه استان مازندران، گیلان و گلستان و شهرهای مشهد، شیراز، قم، کیش، قشم، بوشهر و بندرعباس که در صورت وضعیت زرد، ممنوعیت مورد نظر اعمال خواهد شد.

 کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از شهروندان خواسته است قبل از تصمیم به مسافرت به این شهرها وضعیت را بررسی و در صورت شرایط زرد کرونایی از مسافرت خودداری کنند.

 بر اساس این اطلاعیه این ممنوعیت صرفا مرتبط با خودروهای شخصی بوده و سایر وسائط نقلیه را شامل نمی­‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: برابر هماهنگی به­ عمل آمده تدابیر لازم برای فراهم نمودن امکان ترددهای ضروری مورد تایید فرمانداری­‌های مورد اشاره با ارائه مستندات اتخاذ خواهد شد.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی در پایان بار دیگر بر عدم انجام سفرهای غیرضروری در ایام منتهی به پایان سال تاکید کرد.