۰ نفر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی

۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۰۶
کد خبر: 504272
بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی

کارشناس هواشناسی گفت: از سه‌شنبه با خروج سامانه بارشی، جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم می‌شود که زمینه‌ساز افزایش آلودگی هوا خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ کبری رفیعی کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه امشب  بارندگی در غرب ، جنوب غرب ،دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و مناطقی از جنوب ، مرکز ، شرق و شمال شرق ادامه دارد گفت: بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطق جنوبی همراه با رعد وبرق و وزش باد است به طوری که امروز بعد از ظهر در ارتفاعات تهران شاهد ریزش بهمن و کولاک بودیم .

او بیان کرد: امشب شدت بارش در استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری ،غرب فارس ،جنوب لرستان، جنوب اصفهان و شمال خوزستان خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز دوشنبه در برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده، در نیمه شرقی کشور وزش باد و  در سایر مناطق کشور آسمانی صاف  پیش‌بینی می‌شود .

او با بیان اینکه در اواسط هفته بارش در مناطقی از یزد ، شمال کرمان ، خراسان رضوی، شرق سمنان و خراسان شمالی پیش بینی می شود افزود: آسمان بیشتر مناطق کشور از سه شنبه تا پایان هفته صاف خواهد بود که همین امر زمینه ساز تشدید آلاینده های جوی و در نتیجه افزایش شاخص آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرها و شهرهای صنعتی از جمله تهران و اصفهان می شود.

رفیعی یادآور شد: روز پنجشنبه بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی دور از انتظار نیست بنابراین کوهنوردان باید از تردد در مناطق مرتفع کوهستانی خودداری کنند.

او افزود: از فردا تا چهارشنبه در سواحل دریای خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی رخ خواهد داد.همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز امشب تا روز سه شنبه مواج است.

این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: فردا آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد است . بیشترین دمای هوای تهران به  ۱۵ درجه و کمترین آن به ۷ درجه می رسد.