۰ نفر

سخنگوی سازمان هواپیمایی خبر داد؛

ورود اولین محموله واکسن روسی کرونا ۲روز دیگر

۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۳۴
کد خبر: 502976
ورود اولین محموله واکسن روسی کرونا ۲روز دیگر

ذیبخش گفت: مشکلات اداری واردات واکسن کرونا برطرف شده و اولین محموله واکسن روسی کرونا ۱۶ بهمن وارد کشور می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در روز گذشته اعلام شد که اقدامات ، مراحل و شرایط اداری ورود واکسن کرونا هنوز به اتمام نرسیده و محموله واکسن هفته آینده وارد می شود افزود: ساعاتی پیش شرکت هواپیمایی ماهان اعلام کرد که موانع اداری برای واردات این واکسن برطرف شده و ۱۶ بهمن ماه اولین محموله واکسن کرونا از کشور روسیه وارد می شود.

او اظهار کرد: با هماهنگی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت راه و شهرسازی مقرر شد اولین مرحله از واردات واکسن‌‌ روسی کرونا روز پنجشنبه ۱۶ بهمن توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی ادامه داد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز برای انتقال پارت‌‌ بعدی این واکسن اسپوتنیک اعلام آمادگی کرده است.

ذیبخش تصریح کرد: پرواز شرکت هواپیمایی ماهان روز پنجشنبه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به زمین می‌نشیند و واکسن‌ها تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه بر روند واردات واکسن از طریق سازمان هواپیمایی کشوری نظارت خواهد شد تاکید کرد: واکسن ها بلافاصله بعد از وارد شدن تحویل وزارت بهداشت داده می شود اما هنوز ساعت دقیق ورود این محموله مشخص نیست.

ذیبخش درباره حجم و میزان محموله اول، اظهار داشت: حجم و دوز واکسن‌های روسی کرونا در پارت اول با توجه به تقاضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد : طبق هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و جلساتی که در این باره با وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار می‌شود، مقرر بود در قالب ۳ پارت واکسن اسپوتنیک از روسیه به کشور منتقل شود.

او بیان کرد: انتقال این واکسن به کشور از طریق پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان و احتمالا دو شرکت هواپیمایی دیگر انجام می شود که آن دو شرکت هنوز نهایی نشده است.

ذیبخش اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری در این باره هماهنگ هستند.

او همچنین درباره تأمین تجهیزات برای بارگیری و حمل واکسن در هواپیما اظهار داشت: از نظر تجهیزات برای انتقال این واکسن ها با هواپیما هیچ مشکلی نداریم.