۰ نفر

مقاومت ۹۱.۶درصدی واکسن اسپوتنیک

۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۰۵
کد خبر: 502952
مقاومت ۹۱.۶درصدی واکسن اسپوتنیک

نتایج مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن روسی اسپوتنیکV نشان دهنده کارآمدی ۹۱.۶صدی آن در مقابل کووید ١٩ است.

به گزارش فرانس ۲۴، تحقیقی تازه منتشر شده که نشان می‌دهد واکسن روسی اسپوتنیکV در مقابل ویروس کرونا ۶. ٩١ درصد کارآمد است. این واکسن چند ماه قبل از تکمیل مرحله نهایی آزمایش بالینی اش در روسیه تأیید شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ اکنون تحلیل اطلاعات مربوط به فاز سوم آزمایش بالینی با شرکت ٢٠ هزار نفر نشان می‌دهد ٢ دوز از این واکسن کارآمدی بیش از ٩٠ درصد در مقابله با کووید١٩ دارد.

یافته‌های اولیه منتشر شده در نشریه لنست براساس اطلاعات جمع آوری شده از ١٩٨۶۶ شرکت کننده است که حدود یک سوم آنها یعنی ١۴٩۶۴ نفر ٢ دوز از واکسن روسی را در فاصله ٢١ روز دریافت کردند. یک چهارم جمعیت نیز یعنی ۴٩٠٢ نفر واکسن پلاسیبو دریافت کردند.

یان جونز از دانشکاه ریدینگ و پلی روی از دانشکده بهداشت و درمان استوایی لندن درباره این تحقیق در نشریه لنست نوشته‌اند: توسعه واکسن اسپوتنیکV به دلیل سرعت بالا و عجله و فقدان شفافیت تحت انتقادات زیادی بود. اما نتایج گزارش شده شفاف هستند و اصول علمی واکسن نشان داده شده‌اند.

این بدان معنا است که یک واکسن دیگر برای مقابله با ویروس کرونا وجود دارد.

نتایج کارآمدی اسپوتنیکV جزو واکسن‌های برتر است. روسیه پیش از انتشار نتایج مرحله سوم آزمایش بالینی، کمپین واکسیناسیون اسپوتنیکV برای افراد بالای ١٨ سال را آغاز کرد.

این در حالی است که چند کشور سراسر جهان آن را ثبت کرده‌اند.

2