۰ نفر

فریاد بچه‌دارها از گرانی پوشک

۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷
کد خبر: 502894
فریاد بچه‌دارها از گرانی پوشک

خرید پوشک برای کودکان بدون شک یکی از پرهزینه‌ترین بخش‌های بچه داری است؛ هزینه‌ای که همه خانواده‌های بچه‌دار دست‌کم 2سال کامل باید با کم و زیاد آن کنار بیایند تا کودکشان به سنی برسد که اصطلاحا از پوشک گرفته شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، بازار ایران تا چند سال پیش پر از برندهای خارجی پوشک بچه مثل پمپرز، اوی بیبی، مولفیکس و غیره بود و چند برند ایرانی مثل مای‌بیبی و مرسی در کنار وارداتی‌ها سهم کمی از بازار داشتند اما امروز شرایط متفاوت شده است. 

 بیشتر خانواده‌های بچه دار از قیمت بسیار بالای پوشک شکایت دارند و می‌گویند که به سختی از پس خرید برندهای ایرانی بر می‌آیند. سوپرمارکت‌دارها می‌گویند مشتری‌هایشان کم شده و جز کسانی که عمده خرید می‌کنند، سایرین تنها در مواقع اضطراری از سوپرمارکت پوشک می‌خرند. 

خریداران هم بیشتر خریدشان را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند تا از تخفیف‌های آنلاین هایپرمارکت‌ها استفاده کنند. یک بسته پوشک ایرانی سایز یک مناسب نوزادان را هم‌اکنون کمتر از 30هزار تومان نمی‌توان در سوپرمارکت و فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی پیدا کرد و اگر تعداد پوشک در بسته بیشتر باشد قیمت تا 70هزار تومان هم بالا می‌رود. قیمت سایزهای بزرگ‌تر از این هم بیشتر است. 

امسال قیمت پوشک بچه در تمام برندها و سایزها افزایش قابل ملاحظه‌ای داشت و حتی در مقطعی از سال پوشک در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های اقلام بهداشتی کمیاب و نایاب شد. تولیدکنندگان افزایش نرخ ارز و وارداتی بودن 70درصد مواداولیه تولید را دلیل گرانی عنوان می‌کنند.