۰ نفر

معاون فنی اجتماعی دیوان محاسبات تشریح کرد؛

علل اصلی آلودگی هوا در کشور

۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۴۹
کد خبر: 502698
علل اصلی آلودگی هوا در کشور

معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات اعلام کرد اجرای کمتر از ۱۰درصد از تکالیف قانون هوای پاک بعلت ترک فعل وظایف محوله قانونی مسئولان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر،"کیومرث داودی" در گفتگو با ۱۸:۳۰ از اجرای کمتر از ۱۰درصد از تکالیف قانون هوای پاک گفت و افزود: تکالیفی برای دستگاه‌های اجرایی و حفظ هوای پاک کلان شهر‌ها قوانینی در سال ۹۶ مدون شده است.

او "حفظ هوای پاک" را معضلی برای کشور در فصل سرما نامید و گفت: الزام بوده است در این قانون ۱۳ دستور العمل تعیین شود و فقط ۸ دستور العمل آن تدوین شده است.

معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات گفت: از ۱۱۲ تکلیف قانونی تاکنون ۱۰ درصد آن اجرا شده است. گزارشی هم بعنوان ترک فعل برای دستگاه‌هایی که تاکنون به وظایف قانونی خود عمل نکرده اند تهیه شده است.

دیوان محاسبات کشور این گزارش را پیگیری می‌کند.

او با بیان اینکه فرماندهی واحدی برای حفظ هوای کشور وجود ندارد گفت: وظایف تک تک دستگاه‌ها در قانون مشخش است. تاکنون ۵۷ درصد تکالیف در جلوگیری از آلودگی هوا و کلان شهر‌ها انجام نشده است.

معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات همچنین معاینه فنی را بعنوان یک معضل دیگر نامید و گفت: این واحد به وظایف خود درست عمل نمی‌کند.

"حسین شهیدزاده" مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا تهران در ارتباط تصویری با بیان اینکه تصویب آیین نامه‌ها بر عهده شهرداری تهران نیست، گفت: از ۱۱۰ قانون ۱۱ قانون به شهرداری تهران مربوط است چیزی نزدیک به ۱۰ درصد به شهرداری تهران مرتبط است که فقط یک قانون و دستور العمل عدم اجرا تشخیص داده شده است.

شهیدزاده افزود: یکی از این وظایف شهرداری ها، نوسازی تاکسی‌های شهر تهران بوده است که تاکنون بدلیل مشکلاتی نوسازی تاکس‌های تهران انجام نشده است. درحال حاضر نزدیک به ۱۶ هزار خودرو فرسوده در نوبت تعویض هستند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا تهران افزود: شهرداری تهران فقط گزارش دهنده میزان هوای پاک است و مابق کار‌ها به دیوان محاسبان و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.