۰ نفر

نتایج یک مطالعه جدید؛

ماه کامل باعث بی‌خوابی می‌شود!

۹ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۵۹
کد خبر: 501678
ماه کامل باعث بی‌خوابی می‌شود!

فارس به نقل از دیلی‌میل نوشت: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد چرخه‌های ماه می‌تواند تاثیر زیادی در الگوی خواب انسان داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد چرخه‌های ماه می‌تواند تاثیر زیادی در الگوی خواب انسان داشته باشد.

محققان ایالات‌متحده و آرژانتین می‌گویند: قبل از ماه کامل، مردم دیرتر به رختخواب می‌روند و کمتر می‌خوابند. قرن‌هاست که مردم ماه را مقصر حوادث، بلایای طبیعی و حتی خلق‌وخوی خود می‌دانند. حداقل وقتی صحبت از افراد می‌شود، این مطالعه نشان می‌دهد که بدخویی در طول ماه کامل ارتباط بیشتری با میزان استراحت فرد دارد.

محققان دانشگاه واشنگتن کشف کردند که چرخه خواب در افراد در طول چرخه ماه ۲۹.۵ روزه نوسان می‌کند. در روزهای منتهی به ماه کامل، افراد معمولا شب‌ها دیرتر به رختخواب می‌روند و ساعت‌های کمتری می‌خوابند.

هوراسیو د لا ایگلسیا از محققان این پژوهش می‌گوید: «ما تاثیر تغییرات ماه با کاهش خواب و خواب کوتاهتر در روزهای قبل از ماه کامل را مشاهده کردیم و اگرچه این اثر در جوامع بدون دسترسی به برق از شدت بیشتری برخوردار است، اما این اثر در جوامع دارای برق، ازجمله دانشجویان در دانشگاه واشنگتن نیز وجود دارد.»