۰ نفر

امروز مطرح شد؛

خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس

۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۰۸
کد خبر: 496885
خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس

به گفته وزیر آموزش و پرورش آموزش دانش‌آموزان مناطق آبی و زرد در مدارس زیر ۵۰ نفر در همه پایه‌های تحصیلی و مدارس بالای ۵۰ نفر فقط در پایه‌های اول و دوم ابتدایی از یکم بهمن حضوری خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  محسن حاجی میرزایی گفت: کلاس‌های عملی هنرستانی‌ها در مناطق آبی و زرد از یکم بهمن حضوری تشکیل خواهد شد.

وی تأکید کرد: به مدارس ابلاغ کرده ایم که تشکیل کلاس‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حداکثر تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس ۱۰ نفر باشد.

حاجی میرزایی گفت: به مدارس تأکید شده است که برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حداکثر ۱۰ نفر در هر کلاس، آموزش دانش‌آموزان را در روز‌ها و ساعات هفته تقسیم کنند تا تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس بیش از ۱۰ نفر نشود.

وی افزود: آموزش دانش‌آموزان پایه‌های سوم تا دوازدهم در مدارس بالای ۵۰ نفر باید همچنان غیرحضوری باشد. آموزش دانش‌آموزان در مناطق قرمز در همه پایه‌های تحصیلی غیرحضوری خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شورای مدارس موظف است دسته بندی دانش‌آموزان برای حضور در کلاس‌ها را تا قبل از یکم بهمن به اولیای آن‌ها اطلاع دهد.

وی افزود: ۴۰ هزار مدرسه زیر ۵۰ دانش‌آموز در کشور داریم که وقتی تعداد دانش‌آموزان را در بین پایه‌های تحصیلی تقسیم کنیم تعداد دانش‌آموزان هر پایه تحصیلی کمتر از ۱۰ نفر خواهد شد.