۰ نفر

وزیر بهداشت؛

کرونای انگلیسی وارد ایران شد +فیلم

۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
کد خبر: 495707
کرونای انگلیسی وارد ایران شد +فیلم

وزیر بهداشت از ورود کرونای انگلیسی به ایران خبر داد و گفت: این فرد در یک بیمارستان خصوصی بستری بود. تست وی تأیید شد البته حال وی خوب است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: "کرونای انگلیسی" از طریق یک مسافر از انگلیس وارد ایران شد. متأسفانه اولین مورد کووید انگلیسی جهش‌یافته را در یک هم‌وطن که از انگلیس به ایران آمده بود شناسایی کردیم.

وی ادامه داد: این فرد در یک بیمارستان خصوصی بستری بود. تست وی تأیید شد البته حال وی خوب است چون از همان ابتدا با آگاهی بالا با وجود تست منفی در بدو ورود، خود را ایزوله کرده بود و هیچ ترددی نداشته است. خوشبختانه رد و نشانی از این ویروس را در نزدیکان این فرد ندیده‌ایم.

نمکی همچین اعلام کرد که با تلاش کادر درمان آمار فوتی‌های کرونایی دورقمی شد و تعداد جان‌باختگان 24 ساعت گذشته به 98 رسید.

علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت در صفحه شخصی خود درباره ورود کرونای انگلیسی به ایران نوشت: با پنهان‌کاری سه ماهه انگلیس درباره شیوع ویروس جهش یافته کرونا در این کشور و عدم پیشگیری و واکنش ‌سریع برای مقابله با انتشار این ویروس، بالاخره "کرونای انگلیسی" به ایران هم رسید.