۰ نفر

به دلیل خندان نبودن چهره‌؛

تمبر سردار سلیمانی مورد تصویب شورای تمبر نیست! +عکس

۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴
کد خبر: 495621
تمبر سردار سلیمانی مورد تصویب شورای تمبر نیست! +عکس

رئیس شواری تمبر گفت: طرحی که در شورای تمبر تصویب کردیم، چهره‌ی خندان سردار سلیمانی را دارد و اگر جز این چاپ شده باشد مورد تایید شورای تمبر نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  تمبر یادبود سردار سلیمانی، در روز 13 دی 1399 و در حاشیه پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با امضای رئیس جمهور رونمایی شد.

اما گویا آنچه به عنوان تمبرِ شهید سردار سلیمانی رونمایی شده، با آنچه به تصویب شورای تمبر رسیده متفاوت است.

در همین باره علی اکبر نصرآبادی رئیس شورای تمبر گفت: تمبری را برای سردار سلیمانی آماده کردیم. بحث این بود که چه عکسی از ایشان بگذاریم. وقتی سردار سلیمانی با مردم طرف بود، همیشه خندان بود و به همین دلیل به سردار دلها معروف شد. ما هم در تمبری که آماده کردیم، چهره‌ی خندانِ سردار سلیمانی را انتخاب کردیم و نامِ تمبر را هم «سردار دل‌ها» گذاشتیم.

وی ادامه داد: آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات معتقد بود که تمبر سردار سلیمانی باید متناسب با شانِ سردار سلیمانی باشد. از جاهای دیگر هم مشورت گرفته بود از جمله از خانواده سردار سلیمانی. یکی از نقاشانِ کشور هم روی چهره‌ی سردار سلیمانی کار کرد بود که ارائه‌ی کارشان خیلی طول کشید. از سوی دیگر مراسم رونماییِ این تمبر به تاخیر افتاده بود.

نصرآبادی تاکید کرد: در نهایت آقای وزیر وقتی دید که رونمایی از تمبر خیلی طول کشیده است، از من خواست تا همان طرحی که شورای تمبر تصویب کرده است را چاپ کنیم. ما هم همان تمبری که شورای تمبر تصویب کرده بود را برای چاپ فرستادیم.

رئیس شورای تمبر درباره متولیِ اصلیِ تمبرها در کشورمان گفت: شرکت پست متولیِ تمبر نیست. متولیِ تمبر شورای تمبر است. شرکت پست تنها چاپِ تمبرها را برعهده دارد. طرحی که ما برای هر تمبر تصویب می‌کنیم، دقیقا باید همان و بدون تغییر چاپ شود.

نصرآبادی درباره تفاوت‌های موجود بینِ تمبری که رونمایی شد و تمبری که شورای تمبر تصویب کرده، تاکید کرد: آنچه ما تصویب کردیم، چهره‌ی خندانِ سردار سلیمانی است.

در شورای تمبر، آنچه تصویب می‌شود را همه‌ی اعضا امضا می‌کنند و در نهایت همان طرح هم به امضای وزیر ارتباطات می‌رسد و سپس طرحِ تصویب شده را برای شرکت پست می‌فرستیم. آنها هم موظف به چاپِ همان چیزی هستند که ما تصویب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: آنچه که شورای تمبر و خودِ وزیر امضا کرده است، برای من حرمت دارد. اگر شرکت پست دخل و تصرفی روی این تمبر انجام داده باشد، تخلف است. اگر هم بخواهند تغییری بدهند، باید با شورای تمبر هماهنگ کنند.

رئیس شورای تمبر تاکید کرد: شورای تمبر اعضایی دارند که درباره تمبرهای ملی این کشور نظر می‌دهند. وزیر ارتباطات هم طرح‌ها را امضا می‌کند و در نهایت برای چاپ فرستاده می‌شود. اگر بعد از این پروسه هر تغییری در این طرح‌ها ایجاد شود، باید با نظرِ شورای تمبر باشد.

نصرآبادی گفت: چهره‌ی سردار سلیمانی در تمبری که رونمایی شده است، باید خندان باشد.

سردار قاسم سلیمانی , حسن روحانی ,
تمبری که با عنوان «سردار دل‌ها» توسط رئیس جمهور رونمایی شد

ایرادی به تمبر شهید فخری‌زاده وارد نیست

شورای تمبر در هفته‌های گذشته با حاشیه دیگری هم دست به گریبان بود. حاشیه‌ای که مربوط به تمبرِ شهید فخری‌زاده بود. در پَس‌زمینه‌ی این تمبر تعدادی فورمول درج شده بود که درج این فورمول‌ها حاشیه‌هایی برای شورای تمبر ایجاد کرد.

نصرآبادی درباره این تمبر گفت: معتقدم که تمبر طراحی ندارد. مانند طراحی پوستر نیست. عکسِ یک بزرگوار است که می‌خواهیم ثبت تاریخی کنیم. در گذشته از نقاشی استفاده می‌کردند، چون عکسی در کار نبوده است. الان در تمبرها عکس را به کار می‌گیریم. زمانی که بخواهیم یک پوستر درست کنیم، آن زمان به طراحی می‌پردازیم.

وی ادامه داد: تمبر شهید فخری‌زاده را باید به سرعت آماده می‌کردیم. وقتی اتفاقی می‌افتد باید به سرعت عمل کنیم؛ البته این به معنی فدا کردنِ کیفیت نیست. زمانی که ما تمبر سردار فخری‌زاده را طراحی کردیم، خبرنگار یکی از خبرگزاری‌های کشور با من تماس گرفت و من هم توضیحاتی درباره این تمبر به او ارائه کردم.

رئیس شورای تمبر گفت: ما فرمولی در این تمبر قرار دادیم که تمام فرمول در این تمبر مشخص نیست. ما می‌خواستیم فضای تمبر علمی باشد. شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای بود. این خبرنگار در آن مصاحبه و از زبان من نوشته که نصرآبادی گفت که این تمبر رتبه علمی ایشان را نشان می‌دهد؛ در حالی که این با آنچه من گفتم بسیار متفاوت است. قرار بود که این تمبر فقط فضای علمی داشته باشد. فرمول‌هایی که در این تمبر هست، غلط نیست. این فرمول‌ها به هیچ وجه غلط نیست.

نصرآبادی تاکید کرد: ایرادی که به تمبر گرفته شده اصلا وارد نیست. خبرنگاری که با من مصاحبه کرد، نوشته بود که نصرآبادی گفته است که این تمبر قرار است رتبه علمی شهید فخری‌زاده را نشان دهد، خب اگر اینگونه باشد که خودِ من هم می‌گویم که این غلط است. این فرمول‌ها تنها برای این در تمبر قرار داده شد که بتوانیم فضای علمی را در تمبر داشته باشیم.