۰ نفر

با اجرای کامل رتبه‌بندی؛

حقوق چه تعداد از معلمان افزایش می‌یابد؟!

۱۵ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۵۸
کد خبر: 495533
حقوق چه تعداد از معلمان افزایش می‌یابد؟!

نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق بودجه گفت: برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که چنین پیشنهادی از کمیسیون آموزش در تلفیق مطرح خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مهدی اسماعیلی با تأکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین محورهای اصلاح بودجه 1400 در حوزه آموزش، گنجاندن رتبه بندی فرهنگیان در لایحه بودجه است، اظهار کرد: مجلس نسبت به اجرای رتبه بندی فرهنگیان مصمم است ولی رقمی که برای رتبه بندی در لایحه 1400 قید شده کفاف اجرای آن را نمی‌‎دهد.

رتبه‌بندی به صورت سالانه در بودجه می‌آید و لایحه قانون دائمی آن هنوز ارائه نشده است

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در اجرای رتبه بندی معلمان وصول لایحه «قانون رتبه بندی معلمان» به مجلس است، افزود: هنوز این لایحه به مجلس نرسیده و اختصاص ردیفی در بودجه برای رتبه بندی معلمان اجرای آن را محدود و سالانه می‌کند.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: البته ما در مجلس دست روی دست نخواهیم گذاشت و منتظر ارائه این لایحه مهم از جانب دولت نمی‌مانیم بلکه رتبه‌بندی را در لایحه 1400 نیز خواهیم دید.

آموزش و پرورش برای اجرای رتبه‌بندی فقط 5 هزار میلیارد تومان درخواست کرده است

وی افزود: آموزش و پرورش برای اجرای رتبه‌بندی درخواست 5 هزار میلیارد تومان کرده بود که معتقدیم با این رقم رتبه بندی برای بخشی از معلمان اجرایی می‌شود در صورتی که باید رتبه‌بندی به صورت همه جانبه و نه تدریجی برای معلمان اجرا شود و برای این مهم رقم بالاتری نیاز است.

800 هزار معلم مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شوند

اسماعیلی، آمار معلمان شاغل مشمول رتبه‌بندی را 800 هزار نفر برشمرد و گفت: رقم مورد نیاز برای اجرای کامل قانون رتبه‌بندی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیته آموزش و پرورش محاسبه شده، رقمی معادل 20 هزار میلیارد تومان است و امیدواریم که بتوانیم با جلب نظر اعضای کمیسیون تلفیق چنین رقمی را برای اجرای رتبه‌بندی جذب کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس تأکید کرد: رقم مذکور پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات به کمیسیون تلفیق است که با توجه به اصلاح بخش درآمدی بودجه 1400 در کمیسیون تلفیق باید دید می‌توان چنین رقمی را برای این حوزه جذب کرد یا خیر؛ چراکه بسیاری از ردیف درآمدی دولت در لایحه بودجه 1400 غیرشفاف و احتمالی به نظر می‎رسد.