۰ نفر

سخنگوی وزارت امور خارجه؛

علت توقیف کشتی کره‌ای فنی است

۱۵ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۵۷
کد خبر: 495508
علت توقیف کشتی کره‌ای فنی است

سخنگوی وزارت امور خارجه توقیف کشتی کره‌ای را فنی دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هم مانند سایر کشورها نسبت به تخلفات مشابه و به ویژه آلوده کردن محیط زیست دریایی حساسیت دارد و در چارچوب قوانین با آن برخورد می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، «سعید خطیب‌زاده» در پاسخ به خبرنگاران در مورد خبر توقیف کشتی کره‌ای گفت: بر اساس اخبار اولیه دریافتی از مقامات محلی، موضوع کاملا فنی است.  

وی با بیان اینکه کشتی به دلیل آلوده کردن دریا و با حکم قضایی، برای رسیدگی به تخلف به ساحل هدایت شده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هم مانند سایر کشورها نسبت به تخلفات مشابه و به ویژه آلوده کردن محیط زیست دریایی حساسیت دارد لذا در چارچوب قوانین با آن برخورد می‌کند.  

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: این اتفاق مورد استثنایی نبوده و در موارد مشابه قبلی در ایران و آب‌های سایر کشورها رخ داده و امری عادی بوده است.  

خطیب‌زاده افزود که اطلاعات تکمیلی در خصوص این شناور متعاقبا اعلام خواهد شد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران امروز یک کشتی متعلق به کره‌ جنوبی را به دلیل آلودگی نفتی در آب‌های خلیج فارس توقیف و به بنادر کشورمان منتقل کرد. بر اساس اعلام نیروی دریایی سپاه،  شناور کره جنوبی از مبداء بندر الجبیل عربستان عازم کره‌ بود که به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی در خلیج فارس توقیف شد.