۰ نفر

۳۰۰میلیارد کسری بودجه؛

وزیر آموزش و پرورش: ماهانه ۵هزار میلیارد تومان حقوق می‌دهیم

۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۲۵
کد خبر: 495061
وزیر آموزش و پرورش: ماهانه ۵هزار میلیارد تومان حقوق می‌دهیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: سامانه شاد بزرگترین خدمت مبتنی بر آی تی در کشور است. چند پیام‌رسان داخلی را انتخاب کردیم اما حاضر نشدند حتی تست بدهند که ببینیم ظرفیت پاسخگویی در کار را دارند یا خیر.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  محسن حاجی میرزایی در شانزدهمین نشست "گفت‌و‌گوی هفته" که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد، اظهار کرد: نظارت، حسابرسی و کنترل بخش مهم و کارکردی هر جامعه است و از این طریق سلامت کار میسر، صحت کار تأمین و دستیابی به اهداف ممکن خواهد شد.

وی افزود: این که یک مجموعه تا چه حد قادر است کارش را پیش ببرد، حائز اهمیت است؛ مجموعه‌ها از رویه‌های قدیمی دل نمی‌کنند و کمتر حاضرند در رویه‌های خود تجدیدنظر کنند که این موضوع مخاطره‌آمیز است.

حاجی میرزایی گفت: شیوع کرونا به عنوان پیشامد فراگیر و غیرمنتظره بود و ما تسبیحی بودیم که نخش پاره شد و بیش از  13 میلیون دانش‌آموز در 100 هزار مدرسه داشتیم. باید در این زیست‌بوم جدید خودمان را پیدا و فرایندها را از نو تعریف می‌کردیم، دست به کار شدیم اول به سمت تلویزیون رفتیم و آنها هم به یاری ما آمدند اما متوجه شدیم برنامه‌های تلویزیونی، رابطه یک طرفه بوده و مشخص نیست، دانش‌آموزان آموزش‌ها را تماشا می‌کنند.

وی ادامه داد: به سراغ پیام‌رسان‌ها رفتیم، چند پیام‌رسان داخلی را انتخاب کردیم؛ خواستیم به ما تضمین بدهند اما هیچ کدام حاضر نشدند حتی تست بدهند که ببینیم ظرفیت پاسخگویی در کار را دارند یا خیر. همچنین ما یک محیط ایزوله می‌خواستیم و در نهایت، شاد متولد شد و به تدریج قابلیت‌های آن افزایش یافت؛ شاد بزرگترین خدمت مبتنی بر آی تی در کشور است. 

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت کسری بودجه این وزارتخانه  گفت: همیشه یک مطالبه به حقی از سوی معلمان وجود دارد که روی آموزش و پرورش، مجلس و دولت فشار می‌آورد و تلخ است؛ ماهانه 5  هزار میلیارد تومان حقوق می‌دهیم اما برای 200 تا 300 میلیارد که به علت کسری بودجه پرداخت نمی‌شود، یک تلخی مستمر داریم.