۰ نفر

استاندار تهران؛

فوتی‌های روزانه کرونایی در استان تهران به ۳۰نفر کاهش یافت

۸ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۴۷
کد خبر: 493602
فوتی‌های روزانه کرونایی در استان تهران به ۳۰نفر کاهش یافت

استاندار تهران با اشاره به اینکه تدابیر پیشگیرانه واجرای مصوبات ستاد ملی کرونا موجب کاهش تعداد فوتی های روزانه کرونا در تهران شده است، گفت: تعداد فوتی های کرونا در تهران به ۳۰نفر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در دوازدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران ضمن تقدیر از نیروی انتظامی جهت اجرای محدودیت های کرونایی گفت: در شرایطی که در دنیا پیک رو به شتاب کرونا را شاهد هستیم، خوشبختانه در کشور ما میزان بستری و فوتی های کرونایی سیر نزولی دارد.

وی با اشاره به کاهش میزان بستری و فوتی ها در استان تهران افزود: محدودیت های هوشمندی که طراحی شده اثرگذاری داشته که بار اجرای آن بر عهده نیروی انتظامی بوده و در این زمینه ۷۰۰ تیم عملیاتی از پرسنل نیروی انتظامی کار رصد و اجرای صحیح طرح منع تردد شبانه و همچنین محدودیت تردد بین استانی را بر عهده دارند. با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه واجرای مصوبات ستاد ملی کرونا خوشبختانه تعداد فوتی های روزانه کرونا در تهران به  ۳۰نفر کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و تعامل شهروندان جهت استمرار اجرای محدودیت های کرونایی تاکید کرد: ضامن اجرایی محدودیت های هوشمند، نیروی انتظامی بوده که در میان ناجا نیز سربازان، بازوان اجرایی این طرح هستند که از تلاش آنها تقدیر و تشکر می کنیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران که با حضور سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد با اشاره به درخواست معاونت نظام وظیفه نیروی انتظامی کل کشور در زمینه اشتغال سربازان منقضی گفت: زمینه برای مهارت آموزی و اشتغال سربازان منقضی از خدمت در استان تهران فراهم است.

وی ادامه داد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده مقرر شد لیست واجدین شرایط و کسانی که بعد از انقضای خدمت دچار مشکل اشتغال هستند و با توجه به میزان تحصیلات آنها، زمینه ارتباط این افراد با بنگاه های اقتصادی در بخش های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی برقرار شود. همچنین مقرر شد که نسبت به ارتقا مهارت سربازان بر اساس نیاز استان در دوران سربازی و نهادینه کردن مهارت آنان اقدام شود تا بعد از گذراندن دوره خدمت در زمینه اشتغال دچار مشکل نباشند؛ چراکه واحدهای زیادی در استان تهران اکنون به دنبال نیرو هستند.

وی تاکید کرد: در استان تهران کارگروه اشتغال عملکرد خوبی دارد و با توجه به شرایط استان که سالانه ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت به سبب مهاجرت اضافه می شود، اقدامات با برنامه ریزی پیش می رود. در تابستان امسال نرخ بیکاری نقطه ای در کشور ۹.۵ درصد  و در استان تهران ۶.۴ درصد بوده که حکایت از اقدامات اثرگذار در حوزه اقتصادی استان دارد. ۹۶ هزار شغل تعهد اشتغال استان در سال ۹۹ بوده که ۶۸ هزار شغل تا امروز ایجاد شده است، یعنی ۷۲ درصد تعهدات اشتغال استان تهران محقق شده است.