۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

توزیع ٣٠٠میلیارد تومان از سرانه دانش آموزی در مدارس کشور

۵ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰
کد خبر: 492659
توزیع ٣٠٠میلیارد تومان از سرانه دانش آموزی در مدارس کشور

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از تخصیص و توزیع ٣٠٠میلیارد تومان سرانه دانش آموزی تاکنون به مدارس سراسر کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره برنامه این وزارتخانه برای رسیدگی به سرانه دانش آموزی مناطق محروم اظهار کرد: با شروع سال ۱۳۹۹ در زیست بوم جدید ناشی از بیماری کرونا قرار گرفتیم و آماده سازی مدارس از نظر بهداشت و ایمنی دانش آموزان در اولویت اول قرار گرفت.

او ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سرانه را در مدارس مختلف سراسرکشور توزیع کردیم که عمدتاً با رعایت مواردی همچون تامین ملزومات بهداشتی و بهداشت محیط برای دانش آموزان همراه بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا این رویکرد را طی سال ١۴٠٠ هم دنبال کنیم، گفت: در اولویت‌های آموزش و پرورش رسیدگی به مناطق محروم مورد توجه جدی قرار گرفته است.

الهیار ترکمن بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است تا در مدارسی که می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری پذیرای دانش‌آموزان باشند، در صورت تایید این تصمیم اجرایی شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای بهداشت دانش‌آموزان هم اعتبار جداگانه پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: امیدواریم که این ردیف به تصویب مجلس برسد یا آنکه تقویت اعتبار در مجلس شورای اسلامی رقم بخورد تا در سال آینده از بابت محیط امن و بهداشتی که همه اصول رعایت شده باشد، نگران نباشیم و ملزوملت تامین و فراهم شده باشد.