۰ نفر

در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها بررسی شد؛

حذف سهمیه بومی‌گزینی از کنکور؟

۴ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲
کد خبر: 492509
حذف سهمیه بومی‌گزینی از کنکور؟

معاون فنی و آماری سازمان سنجش با اشاره به لایحه توزیع عادلانه فرصت‌ها گفت: پیشنهاد ما حذف کامل سهمیه بومی‌گزینی دانشگاه‌ها با نظر به اجرای کامل لایحه مذکور است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه ۳۴۸ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دستور اول این جلسه جمع‌بندی نهایی موضوع بومی‌گزینی در کنکور سراسری بود، احسان جمالی خاطرنشان کرد: لایحه پیشنهادی توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌ها که به امضای دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است لایحه‌ای جامع است که همه آزمون‌ها و نه صرفاً آزمون سراسری را در بر می‌گیرد.

وی افزود: پیشنهاد ما که حاصل چندسال کار کارشناسی بوده است و برای چند سال در جلسات کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ارائه شده است حذف کامل سهمیه بومی‌گزینی دانشگاه‌ها با نظر به اجرای کامل لایحه پیشنهادی توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌ها است.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش ادامه داد: کلیت عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو بر این مبنا استوار است که فرد دارای نمره بالاتر شانس بالاتری برای پذیرش داشته باشد.