۰ نفر

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد؛

کاهش آمار تصادفات فوتی

۲ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۲۲
کد خبر: 492094
کاهش آمار تصادفات فوتی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بر اساس آمارها بعد از ۲ سال افزایش تصادفات (طی سال‌های ۹۶ و ۹۷) توانسته‌ایم در سال ۹۸ در زمینه تصادفات کاهش ۱.۴ درصدی جانباختگان را داشته باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بحث تسهیل در ترددها در فصول مختلف در شبانه‌روز در حال انجام است و همانطور که می‌دانید اعمال محدودیت‌ها و ترددها در شهرهای نارنجی در حوزه کرونا بر عهده پلیس راهور است.

وی گفت: جدا از اعمال محدودیت‌ها، پلیس راهور در بحث صدور گواهینامه، اجراییات و ترخیص وسایل نقلیه باید در تمامی شهرهای کشور فعالیت انجام دهد.

سردار هادیانفر تصریح کرد: مجموعه پلیس راهور در موضوع کاهش سوانح و حوادث ناشی از ترافیک فقط ۲۰ درصد نقش دارد و ۸۰ درصد دیگر آن مربوط به ۱۸ دستگاه دیگر است.

این مقام انتظامی بیان کرد: بر اساس آمارها بعد از ۲ سال (سال‌های ۹۶ و ۹۷) افزایش تصادفات ما توانستیم در سال ۹۸ در زمینه تصادفات کاهش ۱.۴ درصدی جانباختگان در تصادفات را داشته باشیم. امسال هم بر اساس تجزیه و تحلیل‌ها بین ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش تردد به دلیل محدودیت‌های کرونایی داشته‌ایم.

وی گفت: در ۸ ماه اول سال ۹۹ شاهد آمار جانباختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای ۱۳.۷ درصد معادل ۱۷۲۰ نفر بود که اکنون توانسته‌ایم به شاخص ۱۲ درصدی که ابلاغ کرده بودیم، دست پیدا کنیم.

سردار هادیانفر ادامه داد: هرچند تردد بین‌شهری کاهش داشته اما تردد درون‌شهری افزایش داشته است و این به خاطر تمایل استفاده مردم به وسیله نقلیه شخصی در ترددهای درون‌شهری است.

وی گفت: ما پیش بینی کرده‌ایم که در ۹ ماه اول امسال با ۱۹.۴ درصد و با عدد ۲۶۶۶ نفر کاهش تصادفات را در سال جاری داشته باشیم.

سردار هادیانفر گفت: در حوزه تصادفات و ترافیک آن چیزی که مهم و مورد تاکید ماست، جدا از انجام وظیفه در بحث کرونا طرح زمستانه پلیس راهور است. ما ۱۱۰ گردنه برفگیر در کشور داریم که باید روی آنها تمرکز کنیم تا میزان تصادفات در این گردنه‌ها را به حداقل برسانیم.

وی افزود: بیش از ۴۰ هزار نفر در کشور در حوزه ترافیک و اجرای طرح زمستانه نقش جدی دارند و به صورت شبانه‌روز در محل‌های تعیین‌شده مستقر هستند و خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بخش دیگری از صحبتش به موضوع جرائم رانندگی نیز اشاره کرد و گفت: طی ۹ ماه سال گذشته ۶۷ میلیون دستگاه خودروی سواری جریمه شدند که این تعداد در ۹ ماه امسال به ۷۵ میلیون دستگاه رسیده است که جرائم کرونا در آن موثر بوده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر مبلغ جرایم نیز گفت: سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان مبلغ جرائمی بوده که به خزانه دولت واریز شده است. اکنون به طور متوسط در کل کشور با شیوع کرونا حدود ۳۰ درصد کاهش تردد داشتیم.

سردار هادیانفر درباره در مورد پیامک‌های تردد غیرمجاز هم گفت: پیامک‌های ارسال‌شده در بحث جریمه دومرحله‌ای است. ما در چند مرحله اعمال جریمه را کنترل می‌کنیم. به طور مثال وقتی خودرویی تخلف می‌کند، یک پیامک برای راننده ارسال می‌شود که خودروی شما دچار تخلف شده اما در حال بررسی است بعد از آن نرم‌افزاری به صورت سیستمی پلاک و خودرو را بررسی می‌کند. سپس عامل انسانی به صورت اپراتوری کنترل را انجام می‌دهد و درنهایت پیامک جریمه برای فرد ارسال می‌شود.