۰ نفر

خودداری از برگزاری دورهمی در شب یلدا ؛

حریرچی: مردم برای مقابله با کرونا همکاری کنند

۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۵۱
کد خبر: 491217
حریرچی: مردم برای مقابله با کرونا همکاری کنند

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با درخواست از هموطنان برای خودداری از برگزاری دورهمی در شب یلدا گفت: در صورت بی‌توجهی مردم، موج طولانی اپیدمی کرونا در کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ایرج حریرچی ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا آذربایجان غربی افزود: دورهمی های مربوط به شب یلدا، مهمترین موضوع مرتبط با شیوع بیماری کووید ۱۹ در روزهای اخیر بوده که نگرانی‌های زیادی نیز در این خصوص داریم.

وی با اشاره به مقام و منزلت پرستار در آموزه‌های مختلف خصوصاً آموزه‌های دینی و با تبریک در پیش بودن روز پرستار گفت: پرستاران پایمردانه و شیرزنانه در این جبهه ایستادگی کرده و مطمئناً اجر این بزرگواران در سرای آخرت توسط پرستار دشت کربلا حضرت زینب کبری س داده خواهد شد.

حریرچی اجرای طرح محدویت‌های کرونایی در کشور گفت: با اجرای این طرح بیش از ۵۰ درصد از مرگ و میرها و بستری‌ها در کشور کاهش یافته است و امیدمی رود با ادامه این روند باز هم شاهد کاهش بستری‌ها در کشور باشیم.

معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود اینکه شاهد کاهش ابتلاء به کرونا و تعداد بستری‌ها بر اثر بیماری کرونا در کشور هستیم ولی هنوز ویروس تمام نشده است و افرادی که هنوز مبتلا نشده‌اند اطمینان کاذب نداشته باشند.

حریرچی افزود: مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند و هنوز درصد قابل توجهی از مردم در معرض ابتلاء به ویروس هستند و هیچ اطمینانی وجود ندارد کسانی که قبلاً مبتلا شدند دوباره مبتلا نشوند.

معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: مبارزه با ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و باید همه با هم همدل و همزمان با همکاری یکدیگر با ویروس مقابله کنیم.

وی برخورداری از دورهمی‌های شب یلدا برای جلوگیری از شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: قدرت انتقال ویروس در صحبت‌های معمولی ۱۰ برابر است و باید توجه داشت در هنگام فریاد زدن این قدرت انتقال به ۵۰ برابر می‌رسد.

حریرچی تاکید کرد: ابتلاء به بیماری کرونا گناه نیست و نباید به بیمار انگ زد بیشتر مبتلایان قربانی هستند و بایستی با همکارانی که برای تست به منزل افراد مراجعه می‌کنند همکاری لازم را مردم داشته باشند.

حریرچی درباره موج سوم بیماری افزود: موارد ابتلاء و بستری در آذربایجان غربی در پیک سوم بیماری افزایش یافته بود اما با تدبیر انجام یافته در استان ابتلاء و بستری به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

وی درباره جایگاه شهید سلیمانی افزود: شهید سلیمانی امنیت کشور را کیلومترها آن طرف مرز ایجاد کرده بود. حال امنیت جسمی و روحی کشور با دشمنی از نوع دیگر، جان مردم عزیز را می‌گیرد. موفقیت‌هایی که کسب کردیم بسیار بزرگ است اما باید اقدامات ادامه پیدا کند.

قائم مقام وزیر بهداشت درباره اقدامات جهادی ابراز کرد: نکته‌ای مهم و کلیدی این است که می‌بایست جهانی فکر کرد و منطقه‌ای عمل کرد. به بیان دیگر در امر مبارزه با کووید ۱۹ خصوصیات قومی منطقه‌ای نسبت به هر منطقه متفاوت است و باید براساس همین تفاوت‌ها راه حل‌هایی متفاوتی نیز در نظر گرفت و اجرا کرد. به بیان دیگر مشکل این استان را مردم و مسئولین همین استان می‌توانند حل کنند.

حریرچی با بیان اینکه اکنون که روند ابتلاء و بستری نزولی است می‌بایست اقدامات در مقابله با کرونا تشدید شود و همچنین تست گیری و بیماریابی افزایش یابد، گفت: خطرناک‌ترین افراد برای انتقال بیماری، کودکان، نوجوانان و جوانان هستند.

حریرچی درباره هدف اصلی طرح محله محور شهید سلیمانی افزود: هدف اصلی این طرح، قطع زنجیره انتقال بیماری به شیوه محله محور است و امیدواریم با اجرای این طرح نیز آذربایجان غربی جزو استان‌های اول کشور باشد که از لحاظ ابتلاء به حداقل برسد.