۰ نفر

یک مقام مسئول تشریح کرد؛

جزئیات پرداخت بیمه کرونایی دانش‌آموزان

۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳
کد خبر: 491002
جزئیات پرداخت بیمه کرونایی دانش‌آموزان

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره میزان پرداختی هزینه‌های درمان تحت پوشش بیمه حوادث دانش‌آموزی به دانش‌آموزان مبتلا به کرونا توضیحاتی داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با رادیو سلامت درباره شرایط پرداخت کمک هزینه به دانش‌آموزان مبتلا به کرونا، اظهار کرد: آموزش و پرورش مطابق با ماده ۵۸ آیین‌نامه اجرایی مدارس موظف است تمام دانش‌آموزان در سراسر کشور را تحت پوشش بیمه حوادث دانش‌آموزی ببرد.

وی افزود: این بیمه در راستای سلامت دانش‌آموزان در طول یک سال تحصیلی در محیط خارج و داخل مدرسه اجرایی می‌شود تا در راستای مسؤولیت مدنی و حوادث و درمان مازاد، دانش‌‌آموزان را در تمام شرایط تحت پوشش بیمه قرار دهد.

کریمی‌فر با بیان اینکه این بیمه شبانه روزی است و چه مدرسه باز و چه تعطیل باشد شامل دانش‌آموزان می‌شود، عنوان کرد: چون صیانت و حمایت از دانش‌آموزان برای آموزش ‌و پرورش ملاک است لذا تعهداتی در بیمه حوادث دانش‌آموزی برای آنان تعیین شده است که می‌توان به جبران غرامت فوت، غرامت نقص عضو، پرداخت هزینه درمان سرپایی و عمل جراحی ناشی از بیماری، هزینه پیوند و جبران هزینه کاشت حلزون اشاره کرد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره بحث کرونا و تأمین هزینه نیز بیان کرد: ۱۴ میلیون دانش‌آموز جامعه هدف بلندی است؛ در این بخش در سرفصل حمایت و مساعدت به دانش‌آموزان مبتلا به بیماری خاص و صعب العلاج، بیماری کرونا پیش بینی شده و نتیجه آزمایش کرونا و مستندات بستری شرط استفاده از آن است.

وی ادامه داد: تا سقف ۳ میلیون تومان در استان‌ها و تا سقف ۶ میلیون تومان با هماهنگی کمیسیون بیمه و درمان از طریق شرکت بیمه‌گر به دانش‌آموزان مبتلا به کرونا پرداخت می‌شود که با ارائه مدارک، این هزینه آنلاین پرداخت خواهد شد.

کریمی‌فر همچنین درباره شناسایی دانش‌آموزان کرونایی، گفت: همه معلمان و کادر اجرایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور ۵۰ درصدی کارکنان پاسخگوی مراجعان هستند و اگر هم موردی باشد در اختیار مدارس به عنوان متولیان یادگیری است.