۰ نفر

یک مقام مسئول تشریح کرد؛

آخرین جزییات نوسازی ناوگان سواری بین‌شهری

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۵۸
کد خبر: 489891
آخرین جزییات نوسازی ناوگان سواری بین‌شهری

رییس اتحادیه سواری کرایه از نوسازی سوارهای کرایه بین‌شهری خبر داد و گفت: تا پایان امسال حدود ۵۰۰ دستگاه سمند به رانندگان سواری‌های کرایه بین شهری تحویل داده می‌شود و تعداد آن‌ها در سال جاری به هزار دستگاه خواهد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رحمت حاج محمد علی اظهار کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی و همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طرح نوسازی ناوگان سواری‌های کرایه بین‌شهری دوباره از سر گرفته شد چرا که پیش از این نه تنها ایران خودرو دیگر به ما خودرویی تحویل نمی‌داد بلکه دو سال پیش تسهیلات بانکی برای نوسازی نیز قطع شد.

وی افزود: از ابتدای امسال حدود ۵۰۰ راننده برای نوسازی خودروهای خود اقدام کردند که از این تعداد حدود ۲۰۰ دستگاه را تحویل داده‌ایم و مابقی آن‌ها نیز در حال ساخت و تحویل است و ۵۰۰ دستگاه دیگر را نیز ثبت نام کرده و تا پایان سال جاری به رانندگان تحویل می‌دهیم.

رییس اتحادیه سواری کرایه ادامه داد: البته از دو سال پیش نیز حدود ۸۰۰ دستگاه سواری کرایه در دستور کار برای نوسازی قرار گرفته بود اما به دلیل مشکلات مذکور متوقف شد و در صددیم تا پرونده آن‌ها را تکمیل کنیم. پیگیری‌های بسیاری در این زمینه صورت داده‌ایم و نهایتا موفق شدیم دستورالعمل‌های آن را دریافت کرده و به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

حاج محمدعلی با اشاره به اینکه تا بهار سال آینده ۸۰۰ دستگاه خودرو نوسازی شده را تحویل خواهیم داد، گفت: همه رانندگانی که قصد نوسازی را دارند باید خودرو خود را اسقاط کنند چرا که اصول نوسازی همین است و از طرف دیگر پتانسیل افزایش ظرفیت خودرو در ناوگان سواری‌های کرایه بین‌شهری را نداریم.

چندی پیش صدراله بمانا، مشاور رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز از نوسازی سواری‌های کرایه بین‌شهری با قرارداد با ایران خودرو خبر داد و گفت: پیش از این دو هزار دستگاه سمند و پژو به رانندگان تحویل داده شده و اگر این شرکت خودروساز بتواند بقیه تعهدات خود را که ۳۰۰۰ دستگاه خودرو است را تحویل دهد، تسهیلات آن آماده است.