۰ نفر

معاون سیاسی وزیر کشور؛

تمامیت ارضی ایران خدشه پذیر نیست

۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۲۳:۳۶
کد خبر: 489025
تمامیت ارضی ایران خدشه پذیر نیست

معاون سیاسی وزیر کشور و رییس کمیسیون اقوام شورای امنیت کشور گفت: اگر انسجام و همبستگی ملی خود را حفظ کنیم، هیچ شیطنتی علیه تمامیت ارضی و یکپارچگی سرزمینی کشور مجال بروز پیدا نمی کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور، با اشاره به این که کشور عزیز ما هم چون یک فرش ایرانی زیبا و چشم نواز است که اقوام گوناگون، تار و پود این فرش زیبا را تشکیل داده اند و با تاریخی بسیار غنی و فرهنگی دیرپا، در قالب پیکره ای منسجم و یکپارچه به نام ایران، به آن زیبایی و قوام و هویت بخشیده اند؛ اظهار داشت: این روزها برخی شیطنت ها و اظهار نظرهای ناصواب و نادرست علیه تمامیت و یکپارچگی کشور عزیزمان مطرح می شود، اما باید توجه داشت که تمامیت ارضی و یکپارچگی سرزمینی ایران تحت هیچ شرایطی خدشه پذیر نیست.

وی افزود: همه کسانی که با انگیزه‌ها و دلایل مختلف، علیه این تمامیت حرفی می زنند دچار توهمند و بر اساس همین توهم، گزافه می بافند.

عرف هم چنین با تاکید بر ضرورت هوشیاری و دقت نظر در خصوص توطئه هایی که علیه کشور در زمینه ها و حوزه های گوناگون در جریان است، اظهار داشت: به نظر می رسد جریانی مرموز با نیات پلید و تفرقه افکنانه در حزب حاکم ترکیه، به دنبال تنش زایی و بحران آفرینی در روابط دو کشور است.   

رییس کمیسیون اقوام در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به این نکته که بارها تاکید کرده ایم، اولویت اصلی کشور در شرایط هجمه های گسترده در حوزه های مختلف علیه آرامش و ثبات نظام و مردم، فقط انسجام ملی و همبستگی است، اظهار داشت: حفظ منافع ملی و امنیت ملی کشور، فصل مشترک همه جناح ها و گروه های سیاسی کشور است، افزود: طبیعی است که در شرایط افزایش اختلافات داخلی، دشمن طمع می کند و متوهم می شود.