۰ نفر

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

عدم صدور بلیت ناوگان عمومی برای ۲۱۲۰‌نفر مبتلا به کرونا

۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۳
کد خبر: 488799
عدم صدور بلیت ناوگان عمومی برای ۲۱۲۰‌نفر مبتلا به کرونا

آدم نژاد گفت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا از ابتدای آذرماه به هیچ عنوان اجازه ورود شخص مبتلا به کرونا به ناوگان حمل ونقل در بخش برون شهری داده نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، شهرام آدم نژاد معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی، با بیان اینکه تا به امروز از سفر ۲ هزار و ۱۲۰ نفر بیمار کرونایی جلوگیری شده است، گفت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا از ابتدای آذرماه به هیچ عنوان اجازه ورود شخص مبتلا به کرونا به ناوگان حمل ونقل در بخش برون شهری داده نشده است و این طرح تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

آدم نژاد توضیح داد: برای صدور بلیت هواپیما و قطار با توجه به زیرساختی که فراهم شده است ابتدا کد ملی از مسافر دریافت می‌شود و سپس استعلام فرد از منظر ابتلا به کرونا از سامانه‌ای که متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است انجام می شود و در صورت منفی بودن ابتلا به کرونا برای افراد بلیت صادر می شود.

او ادامه داد: تمامی بخش های حمل ونقلی به سیستم داده های وزارت بهداشت متصل هستند و در صورتی که کد ملی فردی کرونایی در این سامانه ثبت شود هیچ بلیت برای این فرد صادر نمی شود.

او یاد آور شد: در بخش حمل ونقل جاده ای اجرایی کردن این پروژه کمی با تاخیر صورت گرفت اما با همکاری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و سایر دستگاه ها این پروژه در حوزه اتوبوس رانی هم اجرایی شد.

معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:مبتلایان به کرونا که تست آنها در زمان مراجعه برای خرید بلیت در سامانه وزارت بهداشت مثبت اعلام شده باشد، امکان سفر نخواهند داشت.

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: هم اکنون تمامی دستگاه ها همکاری لازم را در این حوزه انجام داده اند و تاکنون به برای هیچ فرد کرونایی بلیت صادر نشده است.

آدم نژاد تاکید کرد: طبق سامانه ای که طراحی شده تا ۱۴ روز برای بیماران کرونایی بلیت صادر نمی شود و پس از آن صدور بلیت در ناوگان هوایی، ریلی و جاده ای بلا مانع خواهد شد.

آدم‌نژاد اظهار کرد: زیرساخت ها در روزهای گذشته با تلاش دو وزارتخانه بهداشت و راه و شهرسازی فراهم شده است، استعلام از سامانه وزارت بهداشت بابت بررسی ابتلا به کرونا برای همه مسافران انجام می‌شود و کسانی که تست آنها مثبت بوده و در سامانه وزارت بهداشت درج شده است با تشخیص سامانه به آنها بلیت عرضه نمی شود.

او بیان کرد: هر فردی که در ایام مراجعه برای خرید بلیت تست مثبت کرونا داشته باشد و در سامانه وزارت بهداشت کد ملی وی ثبت شده باشد پس از گذرندان دوران قرنطینه، (۱۴ روز) امکان استفاده از حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای قطار و هواپیما را خواهد داشت.