۰ نفر

بهاره رهنما حاشیه ساز شد +عکس

۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۲:۰۸
کد خبر: 487721
بهاره رهنما حاشیه ساز شد +عکس

در این قسمت که به میزبانی بهاره رهنما پخش شد، این بازیگر در بخشی از صحبت‌هایش درباره دختران ایرانی می‌گوید: دختران ایرانی سر و وضعشان مثل نیکول کیدمن است و طرز فکرشان لر. برخی معتقدند بهاره رهنما به قوم لر توهین کرده اما خودش این عقیده را ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، قسمت اخیر شام ایرانی که در شبکه خانگی پخش می شود با یک اظهار نظر بهاره رهنما بازیگر سینما و تلویزیون حاشیه ساز شده است. 

در این قسمت که به میزبانی بهاره رهنما پخش شد، این بازیگر در بخشی از صحبت هایش درباره دختران ایرانی می‌گوید:" دختران ایرانی سر و وضعشان مثل نیکول کیدمن است و طرز فکرشان لر." 

این سخنان او با واکنش‌ها و انتقادات زیادی در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران زیادی این حرف ‌های بهاره رهنما را توهین به قوم لر دانستند. 

فردی نوشته است: "من یه لُرم و طرز فکرم و فرهنگم انقدر غنی هستش که برای خندوندن مردم قومیت ها رو تخریب نکنم. کاش توام با اون ظاهر نیکول کیدمنی یکم از فرهنگ من بهره میبردی!" 

فرد دیگری هم نوشته است: «‌وقتی یه آدم بیسواد را مشهور میکنید همین میشود دیگر  من ایرانی هستم، لر و کرد و ترک و بلوچ هم فرقی نمی کند خانم بهاره رهنما»

یا کاربر دیگری هم گفته است: «بهاره رهنما اومد ظاهر زیبا و مغز خالیو به تمسخر بگیره ولی چون پسته ی بی مغزه تا لب باز کرد رسوا شد و خودش شد مثال واضح برای منظورش.»

واکنش‌های فراوانی از این دست در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. این واکنش‌ها موجب شد که بهاره رهنما توضیحی ارائه دهد. هر چند به نظر می رسد توضیحش خیلی قانع کننده نیست و لحن و بیان او در برنامه "شام ایرانی" کاملا روشن و واضح است. 

توضیح  و تهدید بهاره رهنما درباره توهین به قوم لر

بهاره رهنما در اینستاگرام خود با انتشار تصویری از فیلم "دختر لر" در این باره نوشت: «این هم از فیلم “ دختر لر” که من بخاطر قدیمی بودنش اشاره کردم بهش و هیچ ربطی به قومیت نداره! خیلی ها میکن چرا توضیح میدی اما من توضیح میدم چون مردم برام عزیزن و خودم هم به نوعی لر محسوب میشم با احترام به همه مردم خوب کشورم خصوصا هم قومی های لر که با لهجه زیباشون در شام ایرانی صحبت کردم این پست رو گذاشتم که این سو تفاهم برطرف شه که اصلا موضوع مقایسه یک فیلم خیلی قدیمی و فیلم های به روز با بازی بازیگران جدید بود.»

او در ادامه از واکنش ها به اظهار نظر خود انتقاد کرد و مدعی شد او را تهدید کرده اند و پیگیری حقوقی میکند. بهاره رهنما نوشت: "خداوند همیشه ناظر و شاهد ارادت من به اقوام خوب و نجیب ایرانی است و کسانی که با تهدید و فحاشی خودشون رو لر معرفی میکنن بی شک فاقد اصالت و فقط در صدد تفرقه ‌پراکنی و حاشیه سازی هستند که البته این موارد تهدید از طریق وکیل محترم بنده در حال پیگیری است!"

او در پی نوشت این پست تاکید کرد که "از طوفان ها و توطیٔه های سخت تر از این گذشتم چون توکلم به خداوند است و اتکایم به مولایم علی... یاعلی"

+

دختر لُر یا ایران دیروز و ایران فردا نخستین فیلم ناطق به زبان فارسی است. این فیلم در سال ۱۳۱۲ خورشیدی توسط اردشیر ایرانی در استودیو امپریال فیلم در بمبئی ساخته شد. این فیلم در بین مردم با نام «جعفر و گلنار» شناخته شد.

سریال شام ایرانی 2 به کارگردانی سعید ابوطالب در سال 1399 ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی است. در شام ایرانی بازیگران دور هم جمع می‌شوند، شام می‌پزند و امتیاز می‌گیرند.