۰ نفر

رئیس سازمان مدیریت بحران؛

­زیرساخت‌ها باید درست شود

۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۰:۲۶
کد خبر: 487711
­زیرساخت‌ها باید درست شود

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: زیرساخت‌های اهواز باید درست شود این شهر اصلا نهر ندارد و آب‌های سطحی با پمپ خارج و منتقل می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران در برنامه تیتر امشب با بیان این مطلب افزود: پارسال برای درست کردن زیرساخت‌های اهواز با آن قیمت‌ها ۶ هزار میلیارد تومان نیاز بود.
اسماعیل نجار با اشاره به آبگرفتگی‌های امروز در بوشهر و هرمزگان گفت: این‌ها به علت لایروبی نشدن رودخانه ها؛ پل‌های قدیمی و بارش‌های شدید اتفاق می‌افتد که به رغم آمادگی‌ها و پای کار بودن همه نیروی‌های امدادی و هلال احمر و بسیج، آسیب‌های آن اجتناب ناپذیر است؛ ما متاسفانه برای پیشگیری هزینه نمی‌کنیم بعد چند برابرش را برای جبران خسارت‌ها هزینه می‌کنیم و در این موارد همه دستگاه‌ها مسئولند، فقط هم ما نیستیم، وزارت نیرو و شهرداری‌ها و ادارات آب و فاضلاب و همه با هم باید برای رفع اساسی مشکل کمک کنند، دولت و نمایندگان مجلس باید بودجه لازم را برای درست کردن زیرساخت‌ها در نظر بگیرند و مصوب کنند و اعتبارات لازم فراهم شود تا با همت همگانی مشکل حل شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران همچنین گفت: متاسفانه در سیل امروز بوشهر ۲ نفر و در هرمزگان ۵ نفر جان باختند.
مهدی، ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هم گفت: در حادثه امروز حدود ۴۰ نفر نیاز به اسکان اضطراری داشتند که اسکان داده شده اند و ۹۵۰ نفر هم آسیب دیده اند.
ولی پور افزود: در اهواز خسارت‌هایی به برخی منازل مردم و لوازم آن‌ها وارد شده که رسیدگی به آن وظیفه بنیاد است.
ضیائیان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی هم با اشاره به هشدار‌هایی که داده شده بود گفت: هشدار‌های اولیه را چندین روز قبل صادر کردیم در هشدار نارنجی اعلام می‌کنیم که خسارت حتما اتفاق می‌افتد و روز شنبه دوباره هشدار قرمز برای ۳ استان صادر شد.
او با اشاره به حجم زیاد بارش در مدت کم افزود: بارش ۱۶۰ میلیمتر ظرف چند ساعت در برخی مناطق بوشهر رخ داد.
ضیائیان درخصوص پیش بینی هوای چند روز آینده هم گفت: فردا در استان‌های حاشیه دریای خزر، تهران، خراسان شمالی و رضوی و جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش‌هایی داریم، اما سامانه به تدریج از کشور خارج می‌شود.
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: روز‌های سه شنبه تا چهارشنبه کاهش دمایی بین ۵ تا ۱۰ درجه را در برخی مناطق کشور انتظار داریم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس و مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر هم در ارتباط تصویری با برنامه، گزارشی از حادثه آبگرفتگی امروز و اقدامات صورت گرفته ارائه کردند.
رضایی نماینده مردم بوشهر در مجلس و یوسفی نماینده مردم اهواز نیز با ابراز تاسف از وقوع حادثه و خسارت‌های آن خواستار رسیدگی و توجه ویژه و فوری دولت به حادثه دیدگان و مناطق آسیب دیده و حل اساسی مشکل شدند.