۰ نفر

رییس پلیس پیشگیری ناجا؛

هوشمندسازی پلیس ضرورتی اجتناب ناپذیر است

۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۷
کد خبر: 487495
هوشمندسازی پلیس ضرورتی اجتناب ناپذیر است

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه امروز هوشمند سازی پلیس و استفاده از حوزه فناوری از ضروریات نیروی انتظامی است، تاکید کرد:هوشمند سازی پلیس ضرورتی اجتناب ناپذیر و موجب اشراف بر مأموریت ها، تسریع در خدمات دهی و کاهش هزینه ها خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سردار مهدی معصوم بیگی  در حاشیه اختتامیه کارگاه آموزشی سامانه های انتظامی پلیس پیشگیری ناجا که برای حدود ۵۰۰ نفر از مدیران و کاربران این حوزه در سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهارکرد: در سند چشم انداز پلیس مولفه های مهمی وجود دارد که محقق شدن آن بستگی به این دارد که حوزه فناوری را جدی بگیریم و هوشمند سازی پلیس که از سوی فرمانده ناجا به عنوان اولویت در نیروی انتظامی مطرح شده است، به جد پیگیری کنیم.

وی بخشی از مولفه ها در سند چشم انداز پلیس را توانا در تولید علوم پلیسی، برخورداری از سامانه جامع، بهره مندی از دانش و فناوری، پویا و کارآمد، تامین کننده امنیت اجتماعی، نوآور و مظهر اقتدار عزت و رحمت برشمرد و تاکیدکرد: محقق شدن این ها در گرو استفاده از فناوری و هوشمند سازی پلیس است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: هوشمند سازی و استفاده از فناوری های نوین پلیس از ضرورت های اجتناب ناپذیر است و باید با سرعت آن را پیگیری و محقق کرد و بسترها، تجهیزات، تکنولوژی مربوط به آموزش، فرهنگ استفاده از فناوری و ... را در حوزه پلیس پیشگیری، با تمرکز بر کلانتری و پاسگاه ها تکمیل و عملیاتی کنیم.

وی توجه به ابعاد نرم افزاری در فناوری، توجه به اقدامات ایجابی و سلبی، نظارت پلیس بر انضباط اجتماعی و جنبه های مراقبتی از شهروندان، تعامل پلیس با نهادها و سازمان های دولتی و مرتبط در تولید و حفظ امنیت را از ماموریت پلیس برشمرد و گفت: با استفاده از بسترهای فناوری و هوشمند سازی پلیس می توانیم بگوئیم پلیسی مقتدر و مشرف بر مأموریت داریم.

معصوم بیگی افزود: الزام و پیش نیاز امنیت و اقتدار بی تردید در حوزه فناوری و هوشمند سازی است. اگر بخواهیم از سطح امنیت عمومی مراقبت شود و به طور مستمر بر ماموریت ها نظارت داشته باشیم باید حوزه فناوری و هوشمند سازی را تقویت کنیم.

وی به کارگیری فناوری های نوین و تکنولوژی روز در جریان ماموریت ها را مهم و ضروری دانست و اظهارکرد: بهره گیری از تکنولوژی های به‌روز در پیشبرد ماموریت ها و موفقیت های سازمانی بسیار حائز اهمیت است. سرعت و صحت عمل در کنار دقت در انجام وظایف با بهره گیری از فناوری های به روز و بهره مندی از تکنولوژی های نوین موجب جلب اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه های اجتماعی ناجا می شود.

 معصوم بیگی گفت: وظیفه مدیران است که فرهنگ استفاده از فناوری را تقویت کنند و بر استفاده از سامانه ها و زیرسامانه هایی که عملیاتی شده و خواهد شد، نظارت لازم را داشته باشند.