۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی تهران؛

موزه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل است

۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۸
کد خبر: 484028
موزه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اعلام کرد که با دستور العمل ستاد ملی کرونا امکان بازدید ۵ موزه تابعه این نهاد تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پرهام جانفشان روز دوشنبه افزود: همزمان با شیوع کرونا فعالیت این بخش گردشگری تعطیل شده بود و با ادامه دار شدن این بیماری این اماکن موزه ای تا پایان محدودیت ها همچنان تعطیل است.

پنج موزه رضا عباسی در خیابان شریعتی- نرسیده به پل سیدخندان،فرش در خیابان کارگر شمالی- تقاطع دکتر فاطمی، آبگینه واقع در خیابان سی تیر- قبل از تقاطع جمهوری، نقاشی پشت شیشه واقع در خیابان سعدی شمالی- خ برادران قاعدی- بعد از تقاطع شهید نور محمدی و هنرهای ملی در میدان بهارستان - ساختمان وزارت ارشاد موزه های تحت مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران با بیان اینکه هتل ها تعطیل نیست افزود: این اماکن اقامتی با رعایت دستور العمل ستاد ملی کرونا فعال است.

وی بیان کرد:  فعالیت پرسنل این نهاد تابع ستاد ملی کرونا بوده و با ۳۰درصد ظرفیت نیروی کار در روز امکان پذیر است.

جانفشان با اشاره به اینکه با شیوع کرونا در سطح کشور بیش از ۱۸هزار میلیارد تومان به بدنه صنعت گردشگری خسارت وارد شده است گفت: طبق آمار وزارت این میزان خسارت تا پایان شهرویور ماه ثبت شده که از این میزان حدود ۲۰درصد سهم تهران است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران بیشترین خسارت به بخش آژانس ها، هتل ها و مجتمع های اقامتی است.

وی اضافه کرد: برای کاهش میزان خسارت در نظر داریم تا با ارائه پکیج شامل استمهال هزینه های خدماتی شامل آب، برق و گاز واحد های گردشگری و همچنین پرداخت مالیات این بخش برای سال آینده بتوان تا حدودی از این بخش حمایت کنیم.

جانفشان بیان کرد: همچنین درصد هستیم تا از طریق ثبت نام واحدها در سایت گردشگری «جانا» وام های ۱۲درصدی را به ازای هر پرسنل شاغل به واحدهای زیان دیده پرداخت کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران تصریح کرد: سقف پرداخت به آژانس های گردشگری ۲۵۰میلیون تومان و برای هتل ها و مجتمع های اقامتی این میزان به ۲ میلیارد تومان می رسد.

ثبت ۵۰ اثر ملی تا پایان سال در تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران خاطر نشان کرد: یکی از اهداف مهم این نهاد حفاظت و حمایت بیشتر از آثار واجد ارزش و تاریخی استان تهران بوده که در نظر است تا پایان امسال از طریق وزارت میراث فرهنگی ۵۰ اثر استان در فهرست آثار ملی کشور قرار گیرد.

جانفشان با بیان اینکه مراحل ثبت پرونده ۱۰ اثر تهران در حال تکمیل بوده تا در نشست آتی شورای ملی ثبت آثار تاریخی و فرهنگی به تصویب برسد خاطر نشان کرد: در نشست هفته گذشته(۲۷آبان) شورای ملی ثبت آثاری شامل مسجد توتونچی، حمام چال و خانه مسکونی بینا (شرکت تعاونی جهاد کشاورزی) به عنوان میراث معماری معاصر واجد ثبت در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین ویلای عالیخانی، بنای آقا محمدخانی، ساختمان جهاد دانشگاهی و ویلای محمدحسین علم‌الهدی در استان تهران هم واجد ثبت در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی‌فرهنگی اعلام شد.

هم اینک بیش از ۲هزار و ۴۰۰ اثر تاریخی و واجد ارزش در سطح استان تهران شناسایی شده است.