۰ نفر

پرسش از یک مقام مسئول؛

استخدام در آموزش و پرورش متوقف شد؟!

۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳
کد خبر: 483998
استخدام در آموزش و پرورش متوقف شد؟!

برخی افراد این گلایه را دارند که ماده 28 دانشگاه فرهنگیان حذف شده است و دیگر آزمون استخدامی برگزار نمی‎شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، برخی از افراد عنوان کردند که قرار است ماده 28 دانشگاه فرهنگیان حذف شود و دیگر آموزش و پرورش، آزمون استخدامی برگزار نمی‌کند. این افراد که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند، عنوان می‌کنند که امکان جذب در آموزش و پرورش را با حذف ماده 28 از دست می‌دهند.

اما ماده 28 دانشگاه فرهنگیان چیست؟ در ماده28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آمده است: «تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان ‌توسعه آن از طریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و ‌پرورش از میان دانش آموختگان سایر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی ‌کشور و حوزه های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی در «دانشگاه» ‌بلامانع می باشد».‌

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در  این خصوص اظهار کرد: چنین چیزی اصلا صحت ندارد. طبق قوانین و مقرراتی که داریم و بر اساس نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت‌مان، سهمیه‌ها و مجوزهای استخدامی که از سازمان اداری و استخدامی می‌گیریم، به ماده 28 و جذب از طریق کنکور تقسیم می‌شود. 

الهیار ترکمن اضافه کرد: مثل سال‌های قبل، ماده 28 در دستور کار ما هست و ان‌شاءالله مجوز را که گرفتیم در همان اطلاعیه خودش برای ذی‌نفعان اعلام می‌کنیم.

در حال حاضر جذب در آموزش و پرورش از سه طریق دوره های 4 ساله دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، آزمون استخدامی که ماده 28 نیز از آن یاد می‌شود و جذب نیروهای حق‌التدریس، آموزشیار نهضت و مربیان پیش دبستانی است که از طریق مجلس صورت می‌گیرد.