۰ نفر

قرنطینه را چطور بگذرانیم؟

۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱
کد خبر: 483741
قرنطینه را چطور بگذرانیم؟

قرنطینه به معنای زندانی شدن نیست، بلکه بهترین فرصت است تا خانواده‌ها کنار هم خوش باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، در این روزها اعضای خانواده ساعت بیشتری کنار هم هستند و برای اینکه از ترس کرونا دچار استرس نشوند و روحیه‌شان را از دست ندهند، باید شادابی‌‌شان را حفظ کنند. برای حفظ شادابی هم ورزش بهترین راه است؛ اینکه پدر و مادر کنار فرزندانشان ورزش کنند، حتما بر بهتر شدن حالشان تأثیر می‌گذارد.

برای بعضی‌ها ورزش کردن در خانه شاید کار سختی باشد، ولی من می‌گویم کسی که می‌خواهد ورزش کند، برایش باشگاه و خانه فرقی ندارد و کنار یک دیوار ساده هم می‌شود تمرین کرد. آنهایی که در منزل تردمیل یا دستگاه‌های چندکاره خانگی دارند، مشکلی برای ورزش کردن نخواهند داشت؛ چراکه به این مدل ورزش کردن عادت دارند، اما آیا بقیه افراد هم می‌توانند در خانه ورزش کنند؟ من می‌گویم دلیلی برای نتوانستن وجود ندارد.

قبل از هر چیزی باید تأکید کنم داشتن برنامه غذایی مناسب در این روزها مهم‌ترین کار است. چون سرگرمی‌ها کم می‌شود، بیشتر خانواده‌ها برای تفریح آشپزی کردن و غذا خوردن را انتخاب می‌کنند یا کنار هم فیلم می‌بینند و پلی‌استیشن بازی می‌کنند. همه این کارها در کنار کم‌تحرکی می‌تواند به بدن آسیب بزند. خانواده‌ها باید در خوردن چربی، نمک و شکر محتاط باشند و کمتر از این مواد استفاده کنند. در کنار تفریحات دیگر هم بهتر است یک ساعت برنامه ورزشی داشته باشند.

ورزش در خانه وسیله زیادی نمی‌خواهد؛ با یک کش ساده، 2بطری آب معدنی، صندلی و یک پله کوچک می‌شود تمرین کاملی انجام داد. با کش‌های رنگی می‌شود بیشتر عضلات را به حرکت درآورد، از لبه یک پله می‌شود به جای استپ استفاده و عضلات پا را قوی کرد. برای تمرین دادن عضلات چهارسر و قسمت‌های بالای پا هم می‌‎توانیم از صندلی استفاده کنیم. همه این تمرینات را می‌شود دسته‌جمعی هم انجام داد. همه اعضای خانواده کنار هم بایستند و تمرین کنند؛ هم خوش می‌گذرد و هم تحرک دارند، اما نکته مهم اینکه بعضی‌ها از ترس آنکه آسیب نبینند، در خانه ورزش نمی‌کنند، ولی باید بدانیم قرار نیست کسی آسیب ببیند. با رعایت اصول صحیح ورزش کردن و داشتن برنامه هیچ خطری ما را تهدید نمی‌کند.

قرنطینه به معنای زندانی کردن افراد نیست. اگر فضای خانه اجازه می‌دهد، می‌شود همان‌جا پیاده‌روی سبک انجام داد، اما اگر فضا مناسب نیست، می‌شود برای دقایقی در فضای بیرون ساختمان یا در خیابان خلوت پیاده‌روی کرد. برای رعایت اصول بهداشتی بهتر است موقع پیاده‌روی ماسک بزنیم. از نظر علم ورزش، این کار درست نیست، اما برای حفظ سلامتی مجبوریم ماسک استفاده کنیم. برای اینکه کمتر به مشکل بخوریم، لازم است موقعی که ماسک داریم، شدت تمرین و سرعت پیاده‌روی را کم کنیم.