۰ نفر

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

برنامه مجلس برای رتبه‌بندی معلمان در ۵سطح

۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۹
کد خبر: 483361
برنامه مجلس  برای رتبه‌بندی معلمان در ۵سطح

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از طرح مجلس برای رتبه‌بندی معلمان در۵ سطح خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره طرح مجلس برای رتبه‌بندی معلمان، گفت: دولت اخیراً اعلام کرده است که رتبه‌بندی معلمان را اجرا می‌کند اما آن چیزی که امروز تحت عنوان رتبه‌بندی انجام می‌شود تنها افزایش حقوق و مزایای بوده که برای تمام کارکنان دولت در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در قانون خدمات کشوری بحث همسان‌سازی حقوق و مزایای کارکنان دولت ذکر شده است، ادامه داد: پیش از این برای دستگاه‌های مختلف این همسان‌سازی انجام شده بود و آموزش و پرورش بعد از سالها این موضوع را انجام داد که دولت آن را به حساب رتبه‌بندی گذاشته است.

نماینده میانه در مجلس با اعلام اینکه در سند تحول بنیادین بر اجرای رتبه‌بندی معلمان تأکید شده است، اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آمده است که رتبه‌بندی باید بر اساس رتبه مسئولیتی انجام شود و مزایای متناسب با آن در نظر گرفته شود، تا امروز هیچ حکمی دال بر اینکه دولت کارسازی کرده باشد و معلمان بر اساس درجه‌بندی مزایا بگیرند وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: در آموزش و پرورش نیز باید مثل دانشگاه‌ها که استادیار و غیره وجود دارد بر اساس رتبه‌بندی، معلمان‌یار و یا این‌گونه درجات وجود داشته باشد، ما بر اساس  همین رویکرد به دولت اثبات کردیم که در زمان حاضر رتبه‌بندی را اجرا نکرده است.

اسماعیلی  با ابراز اینکه در طرح مجلس معلمان به پنج طبقه مسئولیتی تقسیم شده‌اند اظهار داشت: طبق طرح مجلس معلمان بر اساس شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای و سابقه خود درجه‌بندی می‌شوند و مزایای لازم را دریافت می‌کنند.