۰ نفر

وزیر میراث‌فرهنگی خبر داد:

آمادگی وزارت بهداشت برای اجاره هتل‌ها به عنوان نقاهتگاه

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴
کد خبر: 481802
آمادگی وزارت بهداشت برای اجاره هتل‌ها به عنوان نقاهتگاه

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجاره هتل‌های درجه یک، دو و سه به‌ عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی خبر داد.

به‌گزارش اقتصادآنلاین، علی‌اصغر مونسان در جلسه شورای معاونان و مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، که با حضور ویدئو کنفرانسی مدیران‌کل استانی در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران برگزار شد، بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی و پیگیری جدی در پایش و بازرسی از اماکن گردشگری و اقامتی برای اجرای این دستورالعمل‌ها تأکید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به محدودیت‌های جدید وضع‌شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در هفته جاری، اشاره کرد و افزود: بر اساس آخرین تصمیمات صورت‌گرفته در این ستاد، محدویت‌های جدی در کشور اعمال خواهد شد که البته شهر به شهر نیز متفاوت است؛ باید در استان‌ها آمادگی کامل برای اجرای این دستورالعمل‌ها داشته باشیم تا این ویروس مهار و کسب‌وکار گردشگری در استان‌ها رونق بگیرد.

وی با اشاره به درخواست سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اجاره هتل‌های درجه یک، دو و سه و اماکن اقامتی در استان‌ها به‌عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی، تصریح کرد: این موضوع قبلا در جلسه هیئت دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده بود. وزارت بهداشت برای اجاره و پرداخت اجاره‌بهای این اماکن آمادگی دارد.

    مدیران‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اعلام هرچه سریع‌تر این موضوع به هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در استان‌ها، فهرست هتل‌های درجه یک، دو و سه را که به این امر علاقه‌مند هستند در اختیار وزارتخانه قرار دهند تا اسامی هتل‌ها به وزارت بهداشت اعلام شود تا دانشگاه‌های علوم پزشکی هر شهر برای انعقاد قرارداد با هتل‌ها اقدام کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابراز امیدواری کرد این بیماری تا نوروز ۱۴۰۰ کنترل شود و در آن زمان شاهد رونق کسب‌وکارها در حوزه گردشگری و روزهای خوب برای این صنعت باشیم.

افتتاح ۱۵ در استان ایلام تا پایان اردیبهشت‌ ۱۴۰۰

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در این جلسه با ارائه گزارش از طرح های  این استان گفت: از ابتدای سال جاری ۳۲ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۶۸ میلیارد تومان همچنین اشتغال‌زایی برای ۳۶۹ نفر در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شده‌اند و یا به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

ایجاد چهار دفتر گردشگری، دو سفره‌خانه، پنج مرکز تفریحی‌سرگرمی، احیا و مرمت اماکنی مثل «طاق شیرین و فرهاد»، عمارت والی کهره»، «قلعه پوراشرف»، «قلعه کنجانچم» همچنین راه‌اندازی ۶ کارگاه صنایع‌دستی از جمله طرح‌هایی بود که شنبه‌زاده به آن‌ها اشاره کرد.

او در ادامه به ۱۵ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۹۸ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۳۰۰ نفر اشاره کرد که برخی از آن‌ها تا ایام دهه فجر و برخی تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ افتتاح خواهند شد.

افتتاح ۱۲ طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر ۹۹

مجید صفایی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با ارئه گزارش در این جلسه  به راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی، عملیات نجات‌بخشی آثار تاریخی سد چم‌شیر و مرمت پل تاریخی پاتاوه در شهرستان دنا اشاره کرد وگفت: تعداد کل طرح‌های در حال اجرای استان ۴۰ مورد با حجم سرمایه‌گذاری ۴۳۹ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۰۳۶ نفر است.

صفایی با بیان اینکه تا ایام دهه فجر ۱۲ طرح با حجم‌ سرمایه‌گذاری ۱۱۵میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود، افزود: مجتمع بین‌المللی گردشگری، تفریحی و ورزشی «آزادی باقری» در یاسوج، دو هتل، موزه باستان‌شناسی یاسوج، مجتمع اقامتی و گردشگری «دال زاگرس» و مجتمع خدمات راهی و تفریحی «ستاره شوش» از جمله این طرح‌هاست.

چشم‌انداز گردشگری کشور روشن است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان با رضایت از گزارش‌های ارائه شده در این جلسه، طرح های اجرا شده و در حال اجرای استان‌های ایلام و کهگیلویه و بویراحمد را مناسب ارزیابی کرد و افزود: با کارهای صورت گرفته در استان‌ها، گردشگری کشور چشم‌انداز روشنی دارد.

مونسان تصریح کرد: در حال حاضر هیچ نقطه‌ای از کشور وجود ندارد که زیرساخت گردشگری مناسب و پروژه‌های باکیفیت نداشته باشد، گردشگری مزیت ذاتی کشور است که انشاءالله با همت همه مدیران روزبه‌روز جایگاه خود را در اقتصاد و اشتغال‌زایی به‌دست می‌آورد.