۰ نفر

برای کمک به مردم صورت گرفت:

حذف سقف درآمدی اسناد غیر مالی از دفترخانه‌ها

۲۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۴۴
کد خبر: 481262
حذف سقف درآمدی اسناد غیر مالی از دفترخانه‌ها

رئیس کانون سردفتران گفت: برای جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان سقف درآمد اسناد غیر مالی از دفترخانه‌ها حذف شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به حذف سقف درآمدی دفترخانه ها برای امضای قراردادهای غیر مالی، اظهار کرد: سقف درآمدی که برای هر دفترخانه درنظر گرفته شده بود برای اسناد غیر مالی حذف شدند.

خندانی با اشاره به قراردادهای غیر مالی گفت: خدمات ثبتی، خدمات تبعی ثبتی به صورت کلی،تعهد، فک، فسخ، وکالت‌های کاری، گواهی امضا یعنی به طور کلی مسائلی که حق ثبت به مالک تعلق نمی‌گیرد در قالب قراردادهای غیر مالی هستند.

وی ادامه داد : قرارداد هایی از این دست در دفترخانه‌ها اگر به ثبت برسند دیگر جزء سقف درآمدی محسوب نمی‌شوند.

رئیس کانون سردفتران درباره چرایی حذف این اسناد از سقف درآمدی، گفت: به دلیل آن که از اتلاف وقت مردم جلوگیری شود و آنها مجبور نباشند تا برای ثبت اسناد غیر مالی خود به دفترخانه های متعددی مراجعه کنند این طرح تصویب شده است.

وی ادامه داد : همچنین میزان این قراردادها آنقدر هم زیاد نیست و تعرفه کمی دارند برای مثال ۱۰ سند غیرمالی مبلغی به اندازه یک سند قطعی تعرفه دارد و به دلیل همین تعرفه کم از سقف درآمدی حذف شده است.

وی اظهار کرد: مقرر شد در مورد دفاتری که در یک حوزه ثبتی فقط یک دفتر اسناد رسمی‌ وجود دارد در صورتی که با دفاتر حوزه ثبتی مجاور فاصله نزدیک نداشته باشد، سقف به طور کلی برای آن دفتر برداشته شود.