۰ نفر

به منظور جلوگیری از شیوع کرونا؛

عوارض آزادراه تهران _ پردیس الکترونیکی می‌شود

۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۳۷
کد خبر: 481214
عوارض آزادراه تهران _ پردیس الکترونیکی می‌شود

- مدیرعامل آزادراه تهران - پردیس اعلام کرد: از روز شنبه ۲۴ آبان در این ایستگاه، دریافت غیرنقدی عوارض آزادراه با کارت غیر لمسی و یا از مسیرهای ETC انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سعید غفوری روز پنجشنبه در این باره گفت: به منظور پیشگیری از همه گیری بیماری کرونا دریافت عواض نقدی در این آزاد راه حذف و از تاریخ یاد شده به  شکل غیر نقدی و الکترونیکی  انجام می شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه های ستاد ملی کرونا مبنی بر اجرای دستور العمل های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و با توجه به انتقال ویروس کرونا از طریق اسکناس، حذف روش دریافت نقدی را در دستور کار خود قرار دادیم تا با پرداخت الکترونیکی بتوانیم بیش از پیش زنجیره بیماری را با توجه به تردد بالای این ایستگاه عوارضی قطع کنیم.

مدیرعامل آزادراه تهران - پردیس با اشاره به راه اندازی مسیر دوم ETC در مسیر رفت و برگشت، اظهار داشت: تا زمان راه اندازی کامل مسیرهای ETC از سامانه QR، پرداخت عوارض با استفاده از کارت و به شکل غیر لمسی انجام می شود.

 آزادراه تهران - پردیس از بزرگراه شهید بابایی در شرق تهران آغاز و به پردیس دماوند ختم می‌شود. این آزاد راه در مسیر خود با جاده دماوند نیز در نقاط متعددی تلاقی دارد، دارای طول ۲۳ کیلومتر  واز حلقه‌های ارتباطی شرق تهران به استان‌های شمالی و شمال شرق کشور که دارای پل‌ها و تونل‌های متعددی است.

محور تهران - پردیس (بومهن) - رودهن، حلقه ارتباطی استان مازندران، بخشی از شهرهای استان خراسان شمالی و همچنین شهرهای اقماری تهران از جمله پردیس است و این آزادراه همراه با ۵ کیلومتر بزرگراه دارای ۱۸ پل بزرگ با ۵۸ دهانه و ۶۶ پل کوچک و همچنین ۴ تونل به طول ۵ هزار و ۴۷۷ متر (۵.۵ کیلومتر) است که طول بزرگ‌ترین آن به ۱۶۵۰ متر می‌رسد.

آزادراه تهران - پردیس چهارخطه با پیش بینی خط کندرو در سربالایی‌ها و در بعضی فواصل پنج خطه با عرض پلاتفورم ۲۸ متری به طول حدود ۲۳ کیلومتر، حداقل شعاع ۷۰۰ متر و حداکثر شیب شش درصد است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.