۰ نفر

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه خبر داد:

تسهیلات ۲۲۴میلیونی برای بازسازی ۵۰۰۰اتوبوس

۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۲۳:۳۰
کد خبر: 480388
تسهیلات ۲۲۴میلیونی برای بازسازی ۵۰۰۰اتوبوس

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه از انعقاد تفاهم نامه با شهرداران ۶۸شهر کشور برای برنامه باز سازی ۵۰۰۰اتوبوس فرسوده ناوگان عمومی کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جلسه انعقاد تفاهمنامه بازسازی اتوبوس‌های فرسوده ناوگان عمومی کشور با حضور معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور و تعدادی از شهرداران کلانشهرها برگزار شد.
حمید پورمحمدی - معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه- در این مراسم گفت: با توجه به شرایط تحریم و محدودیت‌های موجود در خرید اتوبوس نو، تعمیرات اساسی این اتوبوس‌ها در دستور کار دولت قرار گرفت و هدف این برنامه بهبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شرایط شیوع ویروس کرونا، افزایش اشتغال در سال جهش تولید، ارائه خدمات در ناوگان عمومی اتوبوسرانی درون شهری، کمک به کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، افزایش بهره‌وری مصرف سوخت و ارتقای ایمنی در حمل‌ونقل است.
وی توضیح داد: این طرح در قالب باز سازی ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در سطح ۶۸ شهر کشور به اجرا در خواهد آمد و تا کنون این تفاهم نامه برای ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس در شهرهای تهران و اصفهان منعقد و فرآیند اجرایی آن آغاز شده و امروز نیز تفاهمنامه بازسازی ۱۶۳۰ اتوبوس در سه کلانشهر کرج، اهواز  و کرمانشاه در قالب  ۶۸ شهر کشور امضاء و مبادله شد و تفاهمنامه بازسازی ۲۶۷۰ اتوبوس ۶۳ شهر دیگر ابلاغ خواهد شد.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه در ادامه با اشاره به ساختار تامین مالی تعمیرات اساسی هر دستگاه اتوبوس شود، گفت: ۲۲۴ میلیون تومان تسهیلات پنج ساله با نرخ سود چهار درصد از سوی صندوق کارآفرینی امید کشور پرداخت می‌شود که یک سوم این مبلغ توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در قالب وجوه اداره شده تامین خواهد شد. مابقی منابع مورد نیاز برای بازسازی اتوبوس‌ها از محل آورده متقاضی و کمک بلاعوض و تسهیلات شهرداری‌های کشور تامین خواهد شد.