۰ نفر

نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک مطرح کرد:

جولان ماسک‌های چینی

۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۰۰
کد خبر: 480007
جولان ماسک‌های چینی

بهرام شهریاری با بیان اینکه هم اکنون بازار کشورهای همسایه در اختیار ماسک های چینی است، گفت: با توجه به تأمین نیاز بازار داخل، پیشنهاد آزادسازی صادرات ماسک را مطرح کردیم اما با آن موافقت نشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شهریاری  با بیان اینکه در حال حاضر محدودیتی در تأمین پارچه ماسک وجود ندارد، اظهار داشت: برای کوتاه کردن دست دلالان در بازار پارچه ماسک، سیستم توزیع تغییراتی پیدا کرد که در نهایت باعث بهبود اوضاع تولید ماسک در کشور شد هر چند برخی کارگاه‌ها نیز به دلیل عدم دریافت پارچه، تولیدشان متوقف شد و تجهیزاتشان بلااستفاده مانده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پارچه تولید ماسک با نظارت بسیج و وزارت صنعت در اختیار کارگاه‌های تولیدی قرار می‌گیرد و برخی کارگاه‌های تولیدی که قبلاً پارچه مورد نیازشان را از کارخانه بافتینه و یا بازار تأمین می‌کردند، حالا از دریافت سهمیه پارچه حذف شده‌اند.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ادامه داد: این کارگاه‌ها دارای دستگاه‌های تولید ماسک هستند ولی چون پارچه‌ای در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد، تولیدشان متوقف شده است، هر چند در نهایت اقدامات دولت باعث کنترل قیمت پارچه و ماسک شد.

شهریاری با بیان اینکه در حال حاضر تولید ماسک به اندازه کافی در کشور صورت می‌گیرد، گفت: پارچه‌های بدون بافت برای تولید ماسک استفاده می‌شوند که برای تولید آن، خطوط جدید ایجاد شده و دیگر مانند اوایل سال پارچه جاذب ماسک بر روی خط تولید پارچه جاذب پوشک تولید نمی‌شود.

وی ادامه داد: از خرداد ماه که خط تولید پارچه بایکو در شرکت بافتینه راه‌اندازی شد، تولید پارچه جاذب ماسک و گان پزشکی افزایش یافت و در حال حاضر مشکلی برای تأمین این پارچه‌های جاذب وجود ندارد، با این شرایط بعید است کمبود پوشک به دلیل کمبود پارچه جاذب باشد.

 لزوم بازنگری در ممنوعیت صادرات ماسک

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر صادرات ماسک ممنوع است،‌ گفت: با توجه به تأمین نیاز بازار داخل پیشنهاد آزادسازی صادرات ماسک را مطرح کردیم اما با آن موافقت نشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پتانسیل بالایی برای صادرات ماسک به کشورهای همسایه وجود دارد ولی مسئولان دولتی اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند.

شهریاری تصریح کرد: هم اکنون ماسک‌های چینی در کشورهای همسایه عرضه می‌شود و گاهی نیز حتی به صورت قاچاق به ایران نیز وارد می‌شود.