۰ نفر

نشست مشترک میان سفارت کره جنوبی و محک:

اهدای ۳۰۰۰ماسک از سوی سفارت کره جنوبی به مؤسسه خیریه محک

۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹
کد خبر: 478880
اهدای ۳۰۰۰ماسک از سوی سفارت کره جنوبی به مؤسسه خیریه محک

نشست مشترک میان سفارت کره جنوبی و مؤسسه خیریه محک، روز دوشنبه 12 آبان، با هدف اهدای3000 ماسک کودک به این مؤسسه در راستای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، با حضور مدیر عامل، معاون مدیرعامل در خیریه و نماینده هیأت مدیره محک و سفیر کره جنوبی در محک برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی خواجه نوری؛ معاون مدیرعامل محک در خیریه ضمن ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های این مؤسسه، گفت: «محک در حدود 30 سال فعالیت خود از ابتدای تأسیس تا کنون بیش از 35 هزار کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت خود قرار داده است. در حال حاضر نیز بیش از 20 هزار کودک در سراسر کشور در حال درمان هستند که درمانشان باید حتی در این روزهای سخت ادامه داشته باشد. این مؤسسه با همراهی جامعه مدنی و نیکوکاری تلاش می‌کند تا با ارائه شایسته خدمات حمایتی به همه کودکان مبتلا به سرطان بستری در 39 بیمارستان‌ دولتی و دانشگاهی دارای بخش خون و آنکولوژی کودکان در ایران، مسیر درمان آنها متوقف نشود.»

800x600-02

سفیر کره جنوبی: حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در دو کشور مهم است

 جانگ هیان یو، سفیر کره جنوبی با ابراز تمایل به همکاری‌های بیشتر میان محک، سفارت کره جنوبی و سازمان‌های بین‌المللی، گفت:«سفارت جمهوری کره جنوبی با آژانس‌های سازمان ملل متحد شامل برنامه جهانی غذا (WFP)، کمیساریای عالی پناهندگان (UNHCR) و سازمان توسعه صنعتی (UNIDO) همکاری‌های متعددی دارد و می‌تواند زمینه گسترش فعالیت‌های مشترک بین‌المللی را برای مؤسسه خیریه محک ایجاد کند تا این مؤسسه بتواند با دغدغه کمتری به حمایت از کودکان مبتلا به سرطان بپردازد. ما می‌دانیم نقش خیریه‌ها همان‌قدر که در کره جنوبی مهم است، در ایران هم ضرورت دارد و ادامه فعالیت آنها تنها با همراهی تمامی جوامع در جهان ممکن می‌شود. سرطان کودک در کره جنوبی هم مشکل بزرگی است اما مؤسسات مردم‌نهاد در ایران به دلیل تحریم‌ها با مشکلات بیشتری رو به رو هستند. از این رو و به دلیل حفاظت بیشتر از کودکان مبتلا به سرطان در برابر ویروس کرونا اهدای 3000 ماسک کودک را در دستور کار خود قرار دادیم و امیدواریم در آینده بتوانیم تمام توان خود را برای حمایت از کودکان محک به کار گیریم.»

مدیر عامل محک: ترغیب جوامع ملی و بین‌المللی به انجام فعالیت‌های بشردوستانه، برای ارائه خدمات شایسته‌تر ضرورت دارد

دکتر آراسب احمدیان مدیرعامل محک ضمن اشاره به همکاری محک با مؤسسات بین‌المللی افزود: «محک یکی از اعضای انجمن کنترل جهانی سرطان (UICC) است و به عنوان عضو فعال منطقه با مؤسسات خیریه در عمان، ترکیه و کردستان عراق و همچنین با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) همکاری دارد. بر اساس گزارش‌های تشکیل پرونده در مؤسسه می‌توان گفت سالانه 2500 کودک جدید به جمع کودکان محک اضافه می‌شود. این آمار با توجه به طولانی بودن درمان سرطان آمار قابل توجهی است که با وجود شیوع ویروس کرونا در جهان و افزایش قیمت دارو مسیر درمان را سخت‌تر از قبل کرده است. از آنجایی که این مؤسسه و بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودک محک، یک پنجم ظرفیت درمان سرطان کودک در کشور را به خود اختصاص داده است و با کمک‌های مردمی اداره می‌شود، تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا با استفاده از روش‌های خلاقانه و نوین ارائه خدمات درمانی و حمایتی همانند گذشته و حتی بهتر از آن به فرزندان‌مان و خانواده‌هایشان بدون وقفه ادامه داشته باشد.»

در پایان این نشست نیز پیام کودکان محک به همراه بوم نقاشی به رسم یادبود به سفیر کره جنوبی و هیأت همراه او اهدا شد. محک قدردان همه سازمان‌ها و افرادی است که دغدغه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان را دارند و دست در دست این مؤسسه تلاش می‌کنند درمان کودکان مبتلا به سرطان تحت هیچ شرایطی متوقف نشود.