۰ نفر

جزئیات بیشتر از محدودیت تردد در البرز؛

به پلاک‌‎های تهران و کرج اجازه خروج از جاده چالوس داده نمی‌شود

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹
کد خبر: 478504
به پلاک‌‎های تهران و کرج اجازه خروج از جاده چالوس داده نمی‌شود

رییس پلیس راه استان البرز گفت: طبق دستور ستاد ملی کرونا و با آغاز محدودیت‌ها، کلیه راه‌های استان البرز مسدود و تنها آزادراه تهران-قزوین در دوراهی نظرآباد کنترل می شود.

  به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ رضا گودرزی روز دوشنبه ۱۲ آبان  در جمع خبرنگاران با اشاره به محدودیت‌های ابلاغی در ۲۵ استان توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: بر این اساس  محدودیت تردد  در مراکز استان‌ها مد نظر بوده، اما تهران و البرز  یکپارچه در نظر گرفته شده است. بنابراین تردد بین تهران و البرز مجاز است و در انتهای حوزه البرز، محدودیت ها اعمال می شود.

وی با بیان اینکه طبق  ابلاغ ستادملی کرونا محدودیت در راه‌های فرعی به صورت انسداد کامل و در راه‌های اصلی انسداد با ورودی(گِیت) کنترلی خواهد بود؛ افزود:  بر اساس مصوبه نشست ستاد کرونا  البرز که شب گذشته در استانداری البرز برگزار شد؛  از ساعت ۱۲ ظهر امروز، ورود و خروج  در جاده اشتهارد به سمت بویین زهرا مسدود وبر این اساس اجازه خروج به خودروهای دارای پلاک تهران و کرج داده نمی‌شود و  خودروهای غیربومی نیز اجازه ورود به استان البرز را نخواهند داشت.

رییس پلیس راه استان البرز  با اشاره به اینکه علیرغم  اعمال محدودیت‌ها،  ناوگان باربری، مسافری و خودروهای  امدادی اجازه تردد دارند؛ ادامه داد: جاده کرج-قزوین به طور کامل مسدود می‌شود اما آزادراه کرج-قزوین باز است و در محدوده پل نظرآباد، انسداد همراه با با گیت کنترلی خواهد بود.

وی  ورود و خروج در جاده چالوس از ورودی میدان امیرکبیر را مسدود اعلام کرد و افزود: خودروهای تهران و کرج در این مسیر اجازه خروج ندارند و  خودروهای غیربومی نیز از سر پل بیلقان به سمت اتوبان همت منحرف می‌شوند و اجاره ورود به کرج را نخواهند داشت. در جاده نوجان و دو راهی شهرستانک نیز  انسداد جاده به صورت  ۱۰۰ درصد اعمال می‌شود.

این مسئول در خصوص شهروندان البرزی که خودروهایی با پلاک شهرستان دارند؛ بیان کرد: برای تشخیص بومی و غیربومی بودن افراد،  علاوه بر پلاک، به بیمه نامه  خودروها، استناد می‌کنیم و در صورتی که آن هم مربوط به شهرستان باشد، محل کار فرد در استان البرز ملاک قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: انسداد در جاده‌های فرعی به صورت ۱۰۰ درصدی و با استقرار موانع و  نیوجرسی انجام می شود و کنترل خودروها  تنها در آزادراه کرج- قزوین  صورت می‌گیرد که برای اجرای آن  با تمام توان تلاش می‌کنیم.

گودرزی در خصوص ابهام در اعمال محدودیت‌ها و  ابلاغ ستاد ملی کرونا و عدم اجرای محدودیت برای استان‌های شمالی، یادآور شد: تصمیم گیری و اظهار نظر در این خصوص در حدود اختیارات ما نیست و ما فقط در استان البرز محدودیت‌های ابلاغی را اجرا می کنیم.

 در این زمینه بخوانید:

محدودیت تردد استانی آغاز شد

 

وی همچنین با بیان اینکه متاسفانه اقدامات پرریسک و غیرمسئولانه برخی شهروندان موجب افزایش شیوع بیماری می شود؛ بر ضرورت توجه به محدودیت‌ها و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان تاکید کرد و گفت: با توجه به آغاز محدودیت‌ها از ساعت ۱۲ امروز، آن دسته از  افرادی که موارد لازم را رعایت نمی‌کنند؛ راهی جاده‌ها شدند و  شاهد ازدحام و شلوغی در اتوبان تهران-کرج هستیم.