۰ نفر

در پی شیوع کرونا صورت گرفت؛

تغییر برنامه ورود دانشجوهای جدید به دانشگاه‌ها

۷ آبان ۱۳۹۹، ۱:۵۵
کد خبر: 477150
تغییر برنامه ورود دانشجوهای جدید به دانشگاه‌ها

طبق پیش بینی اولیه وزارت علوم از زمان اعلام نتایج کنکورهای امسال، دانشگاه ها برای دانشجوهای جدید در ترم مهر برنامه ریزی کردند؛ اکنون با توجه به تاخیر در اعلام قبولی های کنکور، تغییراتی را در تقویم آموزشی دانشگاه ها شاهد هستیم.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، با توجه به تاخیر زمان اعلام نتایج کنکورهای امسال، تغییراتی در برنامه دانشگاه برای دانشجوهای جدید الورود رقم زده خواهد شد.

کنکورهای امسال متاثر از شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور با تاخیر برگزار شد و به همین دلیل زمان اعلام نتایج هم به تعویق افتاده است.

ابتدا پیش بینی می شد که سازمان سنجش آموزش کشور نتایج همه کنکورها را تا پایان مهر ماه 99 و اوایل آبان ماه 99 اعلام کند تا دانشجوهای جدید تقریبا از ابتدای ماه آبان ماه سر کلاس حاضر شوند.

اکنون که در ابتدای آبان ماه هستیم نتایج نهایی پذیرفته شدگان کنکور دکتری سال 99 برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام شده و نتایج دانشگاه آزاد هنوز اعلام نشده است؛ همچنین  نتایج پذیرش براساس  سوابق تحصیلی کنکور سراسری هم اعلام شده است؛ اما نتایج نهایی پذیرفته شدگان دو کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد هنوز اعلام نشده است.

براساس پیش بینی اولیه از زمان اعلام نتایج، اغلب دانشگاه ها برای دانشجوهای جدید در ترم مهر برنامه ریزی کردند و تقویم آموزشی را هم چیدند اما اکنون با توجه به تاخیر پیش آمده در اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی مقاطع مختلف تحصیلی، احتمالا تغییراتی را در برنامه ‌های آموزشی دانشجویان نوورود در دانشگاه ها شاهد باشیم.

دانشگاه ورود دانشجوهای جدید به دانشگاه ها تغییری نمی کند

ابتدا تغییرات احتمالی در برنامه آغاز کار دانشگاه ها برای دانشجوهای جدید الورود در نیم سال جاری را از معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری کردیم.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که با توجه به تاخیر زمان اعلام نتایج کنکورهای امسال، آیا تغییری در برنامه دانشگاه برای دانشجوهای جدید الورود لحاظ می شود، گفت: فعلا تعییری نداریم.

وی توضیح داد: برنامه ریزی ها برای برنامه ورود دانشجویان جدیدالورود فعلا کمافی سابق است و در این باره هنوز تغییری پیش بینی نشده است.

برنامه ورود دانشجویان جدید به دانشگاه از 10 آبان آغاز می شود

داود رشتچیان معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف در این باره از آغاز برنامه ورود دانشجوهای جدید به دانشگاه به زودی و در هفته آینده خبر داد.

وی گفت: برنامه ریزی برای ورود دانشجوهای جدید به دانشگاه صنعتی شریف انجام شده و طبق زمان بندی قرار است برنامه ورود از ١٠ آبان ماه جاری آغاز شود.

برنامه ریزی برای نودانشجویان تا پایان هفته اعلام می شود

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به تاخیر زمان اعلام نتایج کنکورهای امسال، آیا تغییری در برنامه دانشگاه برای دانشجوهای جدید الورود لحاظ می شود؟ گفت: برنامه ریزی برای ورود دانشجوهای جدید به دانشگاه در دست انجام است.

وی با اشاره به تاخیر در برگزاری کنکورهای امسال و همچنین تعویق اعلام نتایج کنکور نسبت به سال های قبل، گفت: برنامه ریزی برای نودانشجویان دانشگاه تهران در پایان این هفته اعلام می شود.

تاخیر در آغاز کلاس ها، تقویم آموزشی دانشگاه را تغییر داد

در همین رابطه دانشگاه علم و صنعت هم از تغییر تقویم آموزشی دانشجویان نوورود این دانشگاه در ترم جاری خبر داد.

سید جواد حجازی مدیر کل روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت گفت: با توجه به تاخیر پیش آمده توسط سازمان سنجش آموزش کشور در اعلام اسامی پذیرفته شدگان مقاطع مختلف تحصیلی، برنامه‌ کلاس‌ های دانشجویان نوورود این دانشگاه تغییر کرد.

وی گفت: قبلا زمان آغاز کلاس‌ های مقطع تحصیلات تکمیلی از ۳ آبان ماه پیش بینی شده بود که در برنامه جدید کلاس های این مقطع از ۱۰ آبان‌ ماه آغاز خواهد شد.

حجازی ادامه داد: همچنین قبلا زمان آغاز کلاس ‌های مقطع کارشناسی ۳ آبان ماه تعیین شده بود که در برنامه جدید از ۱۴ آبان ‌ماه برگزار آغاز خواهد شد.

مدیر کل روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت افزود: با توجه به تغییرات ایجاد شده در زمان آغاز کلاس ‌های، تقویم آموزشی دانشگاه تغییر خواهد کرد.